آذربایجاناخبارایرانعمومی

کمک به رفع کمبود آب برخی مناطق مرزی جمهوری آذربایجان از سوی ایران

شرکت دولتی آبرسانی و احیای زمین جمهوری آذربایجان امروز (شنبه) طی گزارشی از کمک جمهوری اسلامی ایران به رفع  مشکل کمبود آب برخی مناطق مرزی جمهوری آذربایجان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، به دلیل  کاهش میزان آب رود ارس، آبرسانی به شهرستان مرزی «ساعتلی» و نیز چند شهرستان دیگر در امتداد رود ارس  در خاک جمهوری آذربایجان با مشکل مواجه شده بود که مشکل کمبود آب این مناطق با پمپاژ آب از سد ارس که از سوی ایران و جمهوری آذربایجان بصورت مشترک بهره برداری می شود، برطرف شد.

در این گزارش خاطر نشان شده که مساله مصرف از آب سد ارس از سوی کمیسیون بین دولتی ویژه جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران تنظیم می شود.

شرکت دولتی آبرسانی و احیای زمین جمهوری آذربایجان با توجه به کمبود آب در شهرستان ساعتلی و چند شهرستان دیگر، از جمهوری اسلامی ایران درخواست افزایش حجم آب از سد ارس برای تامین نیازهای این شهرستان ها را کرد که طرف ایرانی اقدام به رفع مشکل با پمپاژ آب کرد.

بر اساس توافق حاصله از ۷ جولای (برابر ۱۷ تیر ماه) حجم پمپاژ آب از سد ارس برای شهرستان های جمهوری آذربایجان در امتداد رود ارس از سوی ایران افزایش یافت که بر این اساس مشکل کمبود  آب این شهرستانها برطرف شد.

  برخی رسانه ها و کاربران شبکه های اجتماعی جمهوری آذربایجان این اقدام انجام گرفته از سوی جمهوری اسلامی ایران را تقدیر و آن را گامی برادارانه و دوستانه تلقی کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا