آذربایجاناخبارروسیهعمومی

کلنگ زنی کارخانه کامیون سازی جمهوری آذربایجان با مشارکت روسیه در باکو

کلنگ کارخانه کامیون سازی جمهوری آذربایجان، برای تولید کامیون های سبک، مدل «QAZ» با مشارکت کارخانه گورکی روسیه در کوی صنعتی« حاجی قابول» باکو به زمین زده شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، مراسم کلنگ زنی این کارخانه با حضور «ماکسیم اورشکین» وزیر توسعه اقتصادی روسیه و «شاهین مصطفی اف» همتای آذربایجانی وی برگزار شد. بر اساس توافق دو شرکت «آذرماش» جمهوری آذربایجان و کارخانه خودروسازی گورکی روسیه (QAZ Qrup ) در این کارخانه کامیون های سبک در چند مدل تولید خواهد شد.
توافقنامه مونتاژ کامیون های سبک «QAZ» در ماه آوریل سال ۲۰۱۸ میلادی میان شرکت «آذرماش» جمهوری آذربایجان و کارخانه خودروسازی گورکی روسیه امضا شده و بر اساس این سند، طرف روس قطعات این کامیون ها را برای شریک آذربایجانی تامین خواهد.
برنامه ریزی شده است در کارخانه کوی صنعتی حاجی قابول کاهای سبک «QAZel Next» ، «QAZel Biznes» و نیز کامیون های ‘QAZon next’ تولید شود .
همچنین پیشبینی شده است در این کارخانه آمبولانس و خودروهای ویژه مدارس نیز تولید شود.
«نیازی صفر اف» معاون وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان، طی سخنانی در این مراسم اعلام کرد:سرمایه مورد نیاز برای احداث این کارخانه ۱۴ میلیون منات پیش بینی شده است و قرار است ۱۰۰ نفر در این کارخانه مشغول به کار شوند.
وی افزود: ظرفیت تولید این کارخانه سالانه یک هزار کامیون سبک است.
صفر اف، با اشاره به اینکه این واحد تولیدی بطور کامل به شرکت «آذرماش» تعلق دارد، گفت : ساخت این کارخانه در سال ۲۰۲۰ میلادی به پایان خواهد رسید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا