آذربایجاناخبارایرانترکیهروسیهعمومی

کرملین: نشست سران روسیه، ایران، ترکیه ۱۴ فوریه انجام می‌شود

سخنگوی رسمی کرملین تأیید کرد که نشست آتی رؤسای جمهوری روسیه، ایران و ترکیه درباره حل‌وفصل اوضاع سوریه در تاریخ ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن ماه) در بندر سوچی برگزار خواهد شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری «نووستی»، دیمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه تأیید کرد که نشست سه‌جانبه رؤسای جمهوری روسیه، ایران و ترکیه درباره سوریه در تاریخ ۱۴فوریه (۲۵بهمن ماه) در بندر سوچی برگزار خواهد شد. به‌گفته وی، در همان روز «ولادیمیر پوتین» و «رجب طیب اردوغان» مذاکرات دوجانبه‌ای نیز با یکدیگر خواهند داشت.

پیش از این »لوان جاگاریان» سفیر روسیه در تهران نیز بعید ندانسته بود که در حاشیه نشست سران سوچی ممکن است «ولادیمیر پوتین» و «حسن روحانی» رؤسای جمهوری روسیه و ایران دیدار جداگانه‌ای با یکدیگر داشته باشند.

روز گذشته (یکشنبه) رییس جمهوری ترکیه در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت : در حال آماده‌سازی خود برای دیدار با همتای روسی خود در تاریخ ۱۴ فوریه است. «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه پیشتر تاریخ دیدار سران سه کشور ضامن صلح در سوریه را اعلام کرده بود.

نشست قبلی رهبران روسیه و ترکیه در تاریخ ۲۳ ژانویه (سوم دی ماه) در مسکو انجام گرفته بود که در جریان آن مسائل مربوط به حل‌وفصل اوضاع در سوریه، به‌خصوص در منطقه کاهش تنش ادلب در مرکز توجه گفت‌وگوهای دو طرف قرار داشت. این موضوع، اصلی‌ترین موضوع مذاکرات رؤسای جمهوری روسیه، ایران و ترکیه در سوچی خواهد بود.

منبع:تسنیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا