آذربایجاناخبارعمومی

کاهش میل پیوستن به گروه های تروریستی در جمهوری آذربایجان

گوندوز اسماعیل اف معاون کمیته دولتی امور تشکل های دینی جمهوری آذربایجان گفت: حل بحران  سوریه موجب تضعیف قابل توجه گروه های افراطی در این کشور نیز شده است و تعداد افراد مایل برای پیوستن به گروه های افراطی در جمهوری آذربایجان بطور قابل توجهی کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرگزاری آپا، گوندوز اسماعیل اف با اشاره به این که اقدامات موثری برای نابودی پایه های اقتصادی این گروه ها در جمهوری آذربایجان صورت گرفته است، گفت: در حال حاضر با قاطعیت می توان گفت این اقدامات موجب تضعیف گروه های افراطی شده است.

اسماعیل اف همچنین نقش مشکلات اقتصادی در پیوستن برخی افراد به گروه های افراطی را مورد اشاره قرار داد و گفت: این  مساله را نباید صرفا به بیکاری و یا فقر مرتبط دانست.

وی تصریح کرد: بیشتر عناصری که از جمهوری آذربایجان برای پیوستن به گروه های تروریستی عازم سوریه شدند، بیکار نبودند.

وی افزود: یکی از دلیل کاهش تعداد هواداران گروه های افراطی در جمهوری آذربایجان نتایج فعالیت نیروهای پلیس و امنیتی بوده و اقدامات مشترک وزارت کشور، دادستانی و سرویس امنیت دولتی موجب تضعیف این گروه ها شده است.

این در حالی است یکی از مسوولان امنیتی جمهوری آذربایجان مدتی پیش اعلام کرده بود بیش از یک هزار شهروند آذربایجانی در دوره جنگ در سوریه برای مشارکت در درگیری های نظامی راهی این کشور شدند.

مسوولان امنیتی جمهوری آذربایجان همچنین یکی از دلایل عمده عزیمت شهروندان جمهوری آذربایجان به سوریه را تبلیغات گروه های افراطی در شبکه های اجتماعی عنوان کردند.

همچنین مدد  قلی اف رییس پیشین سرویس امنیت دولتی جمهوری آذربایجان مدتی پیش اعلام کرده بود بیشتر شهروندان آذربایجانی که برای شرکت در درگیری های نظامی راهی سوریه و عراق شدند در این در گیری ها کشته شدند.

وی افزود: در سالهای اخیر ۸۴ نفر از شهروندان جمهوری آذربایجان به خاطر فعالیت های تروریستی در سوریه و عراق بازداشت و محاکمه و ۵۴ تن دیگر نیز سلب تابعیت جمهوری آذربایجان شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا