آذربایجاناخبارایرانعمومیفیلم

کاهش محدودیت های قرنطینه ای در جمهوری آذربایجان/فیلم

در پی کاهش تعداد مبتلایان به کرونا در جمهوری آذربایجان، برخی محدودیت‌های قرنطینه‌ای در این کشور لغو شد.

به گزارش پایگاه حقایق خبری قفقاز به نقل از سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از باکو، با تصمیم جدید ستاد مبارزه با کرونا در جمهوری آذربایجان فعالیت واحد‌های تجاری، خدماتی و تولیدی این کشور پس از ماه‌ها تعطیلی به دلیل مقابله با کرونا از امروز از سرگرفته شد. لغو این محدودیت شامل مراکز تجاری بزرگ نمی‌شود و این مراکز تجاری همچنان تعطیل هستند. فعالیت‌های ورزشی و برگزاری مسابقات ورزشی در فضا‌های روباز هم از این پس در این کشور بلا مانع است. با این حال بخاطر احتمال شیوع کرونا برگزاری مراسم دسته جمعی همچون جشن عروسی و مجالس ترحیم و آیین‌های دینی دسته جمعی همچنان ممنوع و فعالیت مراکز آموزشی و فرهنگی تعطیل هستند.

برای نقض کنندگان مقررات قرنطینه ‌ای همچون گذشته  جریمه‌های سنگینی در نظر گرفته شده است. این درحالی است که آمار ابتلا به کرونا در این کشور برخلاف اوایل تیرماه که سیر صعودی داشت و تعداد مبتلایان روزانه به ۶۰۰ تن می رسید به تدریج روند نزولی به خود گرفته و امروز تعداد مبتلایان به ۷۹ نفر و تعداد فوتی‌ها براثر کرونا به ۲ نفر رسید که این رقم در آمار روزانه این کشور طی۳ ماه گذشته بی سابقه بوده است.
در مجموع تا به امروز ۳۳ هزار و ۶۴۷ نفر در این کشور ده میلیون نفری به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد ۳۰ هزار و ۶۴۲ نفر بهبود یافته و ۴۹۲ نفر جان باخته اند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا