آذربایجاناخبارعمومیگرجستان

کاهش شدید درآمد گرجستان از بخش صنعت گردشگری

“گئورگی کاکائوریدزه” معاون وزیر دارایی گرجستان تاکید کرد که در هشت ماه گذشته سال جاری میلادی به دلیل شیوع «ویروس کرونا» درآمد این کشور از بخش گردشگری به شدت کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از منابع خبری گرجستان، کاکائوریدزه گفت: در هشت ماه گذشته سال ۲۰۲۰ میلادی جاری درآمد گرجستان از بخش گردشگری در مقایسه با زمان مشابه یک سال قبل ۷۸ درصد و یا یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار کاهش یافته و به ۴۸۳ میلیون دلار رسیده است.

وی افزود: در پی همه‌گیری «ویروس کرونا» در کشور و سایر ممالک جهان، بیشترین خسارات را در اقتصاد گرجستان حوزه گردشگری متحمل شده است.

این مقام گرجی همچنین گفت: در هشت ماه سال ۲۰۲۰ میلادی درآمدهای مالیاتی گرجستان نیز در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته ۳۳۰ میلیون لاری ( ۱۰۶.۳ میلیون دلار ) کاهش یافته است.

گرجستان در راستای مقابله با ویروس کرونا توانسته گامهای موثری بردارد و در منطقه کمترین مورد ابتلای به این ویروس در این کشور به ثبت رسیده است. دولت گرجستان برای مقابله با همه‌گیر ویروس کرونا مرزهای زمینی، دریایی و هوایی کشور را بسته است و نیز ورود اتباع خارجی به گرجستان در این دوره را ممنوع اعلام کرده است.

مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در گرجستان با جمعیت بیش از چهار میلیون نفر، سه هزار و ۵۰۲ نفر اعلام شده که یک هزار و ۴۹۴ نفر از آنها درمان و از بیمارستان ترخیص شده اند. تا به حال  ۱۹  نفر در گرجستان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

در حال حاضر پنج هزار و ۱۴ نفر در گرجستان که مظنون به ابتلا به ویروس کرونا هستند، در قرنطینه بسر می‌برند.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا