آذربایجاناخبارروسیهعمومیگرجستان

کاهش درآمد گرجستان از ناحیه سفر گردشگران روسی

درآمد گرجستان در ماه جولای ۲۰۱۹ از سفر گردشگران روسی ۴۴.۳ میلیون دلار کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از جورجیا تودی، به دلیل تحریم پروازهای روسیه به گرجستان که از تاریخ ۸ ژوئیه آغاز شد، درآمد این کشور از ناحیه سفر گردشگران روسی در ماه ژوئیه ۲۰۱۹ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۴٫۳ میلیون دلار کاهش یافت.

ماریام کوریویشویلی رئیس اداره ملی گردشگری گرجستان اعلام کرد؛ درآمدهای گردشگری در ژوئیه سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۳۷۵ میلیون دلار بوده که ۵۸ میلیون دلار کمتر از سال قبل است. فقط  درآمد دریافتی از شهروندان روسی حدود ۴۴ میلیون دلار بود.

وی افزود: بخش گردشگری این کشور در ماه ژوئیه با ۵٫۸ درصد رشد به حدود ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار بازدیدکننده رسید. میزان بازدیدهای مستقیم گردشگری با ۱ درصد افزایش به ۵۷۰ هزار گردشگر رسید.

رئیس اداره ملی گردشگری گرجستان خاطر نشان کرد؛ ورود گردشگران از عربستان سعودی، رژیم صهیونیستی، اوکراین و قزاقستان به این کشور افزایش یافته و از ناحیه کشورهای اتحادیه اروپا نیز روند مثبتی وجود داشته است.

وی افزود: تعداد بازدید کنندگان روس در ماه ژوئیه به دلیل تحریم های هوایی ۶٫۴ درصد کاهش یافته است. در ماه گذشته تعداد ۱۵۹،۰۶۳ نفز از گذرگاه مرزی از روسیه وارد گرجستان شده اند. از این تعدا ، ۵۰٫۸۴۹ بازدید کننده ترانزیت و ۱۰۸۲۱۴ گردشگر بودند. تعداد گردشگران روسی ۱۴٫۸ درصد (۱۸۸۵۱) نفر کم تر از مدت مشابه در سال ۲۰۱۸ بود.

در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹، هر گردشگر روسی به طور میانگین ۱۱۳۵ لاری معادل۳۸۶ دلار در یک سفر به گرجستان هزینه کرد. براساس این ارقام، بازدید کنندگان روسی جزو شهروندان

گردشگران روسی ۲۵ درصد از کل بازار گردشگری گرجستان را تشکیل می دادند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا