آذربایجاناخبارعمومیگرجستان

کاهش حجم معاملات خارجی گرجستان

حجم معاملات خارجی گرجستان در نیمه اول سال ۲۰۱۹ به میزان ۰.۶ درصد کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی civil.ge، بر اساس آمارهای مقدماتی منتشر شده توسط اداره ملی آمار گرجستان در تاریخ ۱۹ ژوئیه، حجم تجارت خارجی این کشور از ابتدای ژانویه تا انتهای ژوئن ۲۰۱۹ نسیت به مدت مشابه در سال گذشته با کاهش ۰٫۶ درصدی به ۵٫۹۷ میلیارد دلار رسید.

صادرات از گرجستان در سال جاری با ۱۱٫۵ درصد افزایش به ۱٫۷۸ میلیارد دلار رسید. واردات نیز در ماه های ژانویه تا ژوئن ۴٫۹ درصد کاهش یافت و به ۴٫۱۹ میلیارد دلار رسید. کسری تجاری در این مدت ۲٫۴۲ میلیارد دلار بوده است.

گردش مالی تجاری با کشورهای عضو اتحادیه اروپا ۱٫۵ میلیارد دلار بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴٫۶٪ کاهش داشته است. صادرات از گرجستان به کشورهای عضو اتحادیه اروپا با ۱۶٫۱ درصد افزایش به ۴۲۶٫۹ میلیون دلار افزایش یافت، در حالی که واردات ۱٫۱ میلیارد دلار بود که ۱۰٫۸ درصد کمتر از سال گذشته است.

گردش مالی تجاری با کشورهای مستقل مشترک المنافع ۰٫۵ درصد کاهش داشت و به ۲ میلیارد دلار رسید. صادرات گرجستان به این کشورها نیز با ۲۷٫۱ درصد افزایش به ۹۱۶٫۲ میلیون دلار رسید و واردات نیز به میزان ۱۵٫۶ درصد کاهش یافت و به ۱٫۱ میلیارد دلار رسید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا