آذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغقره باغ

کارشناس نظامی قفقاز: تنها راه آزادسازی اراضی اشغالی قره باغ جنگ با ارمنستان است

«شاعیر رامالدانوف» گفت: رقص شراب نخست وزیر ارمنستان با ترانه آذربایجانی در ۲۷ اُمین سالگرد اشغال شوشا نشان داد که جمهوری آذربایجان برای آزادسازی اراضی اشغالی قره باغ تنها یک راه دارد و آن هم جنگ است.

 به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، «شاعیر رامالدانوف» کارشناس نظامی امور قفقاز در گفتگو با سایت خبری تحلیلی آخار جمهوری آذربایجان با اشاره به شرکت نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان در مراسم جشن اشغال شهر شوشا توسط ارامنه، اظهار داشت: رقص شراب پاشینیان با ترانه آذربایجانی در ۲۷ اُمین سالگرد اشغال شوشا نشان داد که جمهوری آذربایجان باید بپذیرد که آزادسازی اراضی اشغالی قره‌باغ کوهستانی تنها به وسیله جنگ و زور انجام می‌گیرد و مذاکرات هیچ نتیجه‌ای ندارد.

رامالدانوف تأکید کرد: در ارمنستان هر طیفی که به قدرت برسد، وضعیت اراضی اشغالی قره‌باغ هیچ تغییری نخواهد کرد و دولتمردان این کشور سیاست اشغالگرانه خود را ادامه خواهند داد. تا زمانی که آذربایجان از سیاست جنگ و زور علیه ارمنستان استفاده نکند هیچ منطقه‌ای از قره‌باغ آزاد نخواهد شد. نخست‌وزیر ارمنستان همان کسی است که پسرش را برای خدمت نظامی در اختیار تجزیه‌طلبان قره‌باغ قرار داده است، بنابراین نباید از چنین شخصی انتظار داشت که از طریق مذاکره و صلح به اشغال اراضی جمهوری آذربایجان پایان دهد.

این کارشناس قفقاز خاطرنشان کرد: سیاست‌های ضدونقیض پاشینیان نشان می‌دهد که ارمنستان حکومت مستقلی ندارد و توسط قدرت‌های خارجی اداره می‌شود. این قدرت‌ها هیچ زمانی اجازه نخواهند داد که دولت ارمنستان قدم‌های مستقلی بردارد، بنابراین ارمنستان بر اساس آوازی که آن‌ها برایش می‌نوازند خواهد رقصید.

وی ادامه داد: رفتن پاشینیان به شهر شوشا و رقص و شادی وی به مناسبت اشغال این شهر نشان داد که جمهوری آذربایجان برای آزادسازی اراضی اشغالی خود تنها یک راه دارد و آن هم جنگ است. به نظرم زمان آن فرا رسیده است که آذربایجان تصمیم نهایی خود را بگیرد و با بازپس‌گیری اراضی قره‌باغ اشغالی از طریق جنگ، ضربه محکمی به پاشینیان و رهبران خودخوانده قره‌باغ کوهستانی وارد کند.

گفتنی است که نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان دو روز پیش در مراسم جشن ۲۷ اُمین سالگرد پیروزی ارتش ارمنستان بر آذربایجان و اشغال شهر شوشا شرکت کرده و با ترانه آذربایجانی به رقص شراب پرداخته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا