آذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغقره باغ

کارشناس نظامی ارمنستان: باکو به دنبال بهانه ای برای حمله به ارمنستان است

 نورات تر گریگوریانت، وزیر سابق دفاع ارمنستان معتقد است، وضیعت موجود نشان دهنده این است که جمهوری آذربایجان در پی بهانه ای برای حمله علیه ارمنستان است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از اینتر آذ، همزمان با اتمام رزمایش مشترک ترکیه و جمهوری آرذبایجان که در منطقه جمهوری خودمختار نخجوان آذربایجان برگزار شد، سایت شناخته شده ارمنی “۱in” در تحلیلی به قلم آرام سرکسیان از تبعات احتمالی این رزمایش و موارد مشابه آن بر سرنوشت ارمنستان و آینده مناقشه قره باغ خبر داد.

 تحلیلگر ارمنی در مقاله خود نوشت: جمهوری آذربایجان در حال تعمیق روابط دو جانبه نظامی و سیاسی خود با ترکیه است. در گذشته نیز این دو همسایه ما در حال فعالیت های قابل توجه نظایم با یکدیگر هستند که این نیز نمیتواند باعث ناراحتی ایروان نباشد.  ترکیه و جمهوری آذربایجان در یک بازه زمانی کوتاه برای دومین بار یک رزمایش مشترک را به انجام رساندند.  نخستین رزمایش در این بازه زمانی نیز بین ۱ تا ۳ ماه می با نام «مصطفی کمال آتاترک-۲۰۱۹ »برگزار شده بود. در دوره ای که وضعیت سیاسی داخلی ارمنستان با خطر نا آرامی روبرو است این نوع فعالیت های نظامی جمهوری آذربایجان و ترکیه طبیعی است که نمیتواند ماهیتی صلح آمیز داشته باشد.

بر اساس این گزارش، وزیر سابق دفاع ارمنستان معتقد است که وضیعت موجود نشان دهنده این است که جمهوری آذربایجان در پی بهانه ای برای حمله علیه ارمنستان است.

وزیر سابق دفاع ارمنستان افزود: بعید نیست که جمهوری آذربایجان به بهانه انجام مانورهای نظامی برای تجمیع لجستیک سنگین نظامی خود در نزدیکی مناطق جنگی بهره برداری کند چرا که یک بار نیز این تجربه را در آوریل سال ۲۰۱۶ داشته ایم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا