آذربایجاناخبارعمومی

کارشناس سیاسی جمهوری آذربایجان: «معامله قرن» حقوق حقه مردم فلسطین را نادیده می گیرد

زرتشت علی زاده، کارشناس و تحلیلگر مسایل سیاسی جمهوری آذربایجان گفت: طرح «معامله قرن» یک سند کاملا غیر عادلانه بوده و حقوق حقه مردم فلسطین را نادیده می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، علی زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به این که طرح «معامله قرن» ارایه شده از سوی «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا مغایر با قوانین بین المللی است، افزود: این سند فقط به تقویت همکاری های راهبردی آمریکا و رژیم صهیونیستی و  تامین  منافع امپریالیسم آمریکا و صهیونیسم جهانی کمک می کند.

وی با ابراز تاسف از موضع گیری های برخی کشورهای عربی در رابطه با  این سند گفت: حمایت برخی دولت های عربی از جمله  عربستان از این سند حاکی از آن است که موجودیت آنها بستگی به امپریالیسم آمریکا است و هیچ ربطی به اراده مردم این کشورها ندارد و آنها با چنین موضع گیری در زمینه حفظ قدرت خود تلاش می کنند.

این کارشناس برجسته سیاسی جمهوری آذربایجان با اشاره به استقبال و خشنودی  رژیم صهیونیستی از طرح «معامله قرن» گفت: رژیم صهیونیستی باید به این واقعیت هم توجه کند که ادامه سیاست نقض و پایمال کردن حقوق حقه مردم فلسطین  پی آمده های خطرناک برای این رژیم هم می تواند داشته باشد.

علی زاده با اشاره به این که این چنین حیله  گری ها به حل مناقشه فلسطین کمک نمی کند، افزود: این  گروه کلاهبرداران به سرپرستی دونالد ترامپ و بنیامین نتانیاهو با طرح سند «معامله قرن» برای فریب دادن جامعه جهانی تلاش می کنند.

وی همچنین با اشاره به این که طرح این  سند اقتضای شرایط داخلی فعلی آمریکا و اسراییل می باشد و حل بحران خاور میانه را دنبال نمی کند، تصریح کرد: دونالد ترامپ قصد دارد از این طریق از موضوع استیضاح و نتانیاهو نیز از تهدید زندانی شدن نجات یابند و بنا بر این با این سند سعی دارند افکار عمومی را فریب دهند.

زرتشت علی زاده «معامله قرن» را یک طرح غیر قابل قبول برای حل  مناقشه فلسطین عنوان کرد و گفت: هیچ فردی با عقل سالم هرگز چنین سندی را نمی تواند  دستآورد مهمی تلقی کند.

 وی افزود: طرح این  سند تاثیر منفی به شرایط آتی منطقه دارد و دور از عدالت بوده و چیزی به جز تلاش برای پیش بردن منافع رژیم صهیونیستی و آمریکا از طریق توسل به زور در منطقه نمی باشد.

این کارشناس سیاسی جمهوری آذربایجان همچنین خاطر نشان کرد که نتیجه نبود وحدت و یکپارچگی میان کشورهای اسلامی و خیانت رهبران برخی کشورهای عربی است که ابرقدرتها و بویژه امپریالیسم آمریکا منافع مسلمانان در منطقه را مد نظر قرار نمی دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا