آذربایجاناخبارعمومی

کارشناس سیاسی جمهوری آذربایجان: سیاست های اشتباه دولت ترامپ موجب بروز اعتراضات در آمریکا است

الشن مناف اف: یکی از دلایل بروز اعتراضات در آمریکا به سیاست های دولت ترامپ در عرصه بین المللی بر می گردد، چراکه سیاستهای ترامپ  موجب افزایش تنش با ایران و دیگر کشورهای اسلامی و همچنین جنگ تجاری با چین و نیز تنش در روابط با روسیه شده است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، مناف اف امروز (دوشنبه) در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شرایط کنونی آمریکا نشان می دهد که در صد سال اخیر و در دوره روسای جمهوری قبلی آمریکا چنین رویدادهای خونین در این کشور بروز نکرده بود و جامعه آمریکا تا این حد به تقابل داخلی وارد نشده بود.

وی با بیان این که در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ شاهد تبیعضات نژادی در آمریکا و نادیده گرفته شدن حقوق حقه سیاه پوستان این کشور هستیم، تصریح کرد: یکی از دیگر از دلایل بروز اعتراضات در آمریکا به سیاست های دولت ترامپ در عرصه بین المللی بر می گردد، چراکه سیاستهای ترامپ  موجب افزایش تنش با ایران و دیگر کشورهای اسلامی و همچنین جنگ تجاری با چین و نیز تنش در روابط با روسیه شده است.

مناف اف با اشاره به حضور اقشار مختلف جامعه آمریکا اعم از تعلق نژادی، در این تظاهرات اعتراض آمیز این کشور، گفت: در آمریکا  تا حد کافی افراد با عقل سالم وجود دارند و متوجه این وضعیت هستند که ادامه این وضعیت می تواند پی آمد نامطلوبی برای کشورشان داشته باشد.

به گفته این کارشناس سیاسی جمهوری آذربایجان، سیاست های داخلی رییس جمهوری فعلی آمریکا نه تنها موجب نارضایتی سیاه پوستان و قشر ضعیف این کشور شده، بلکه نارضایتی طبقه متوسط جامعه این کشور را نیز به دنبال داشته و در مجموع نتیجه فعالیت دولت ترامپ  موجب تشدید اختلافات داخلی در جامعه آمریکا و نیز تغییر موضع قشر متوسط این کشور نسبت به دولت او شده است.

مناف اف با تصریح بر این که سیاست های دونالد ترامپ در داخل ناتو نیز اختلافات ایجاد و موجب تنش میان آمریکا و اروپا شده، افزود: اقدامات دولت ترامپ همچنین به تنش در سطح بین المللی دامن زده و بروز این اعتراضات در کنار افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا و جهش شماره کشته های این ویروس در این کشور پی آمدهای نامطلوبی برای دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری پیشرو این کشور خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا