آذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغقره باغ

کارشناس سیاسی جمهوری آذربایجان: زمان پاسخ جدی به ارمنستان فرا رسیده است

یک کارشناس سیاسی مشهور در جمهوری آذربایجان پیشنهاد کرد این کشور جنگ های غیرمنظم و پارتیزانی را در قره باغ علیه ارمنستان شروع کند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، روزنامه «ینی مساوات» به نقل از «قابل حسین لی»، مشاور ارشد پیشین ریاست جمهوری آذربایجان نوشت: سخنان نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان و تاکیدات او مبنی بر اینکه حتی یک وجب خاک نیز نخواهد داد، نشان می دهد که او حتی از سرژ سرکیسیان، رییس جمهوری پیشین ارمنستان نیز تندروتر است و حتی در صورتی که گفتگوهای صلح قره باغ از سر گرفته شود، نتیجه واقعی نخواهد داشت. نمونه پاشینیان نشان می دهد که در ارمنستان سیاستمداری وجود ندارد که حاضر به گذشت در مساله قره باغ باشد. جمهوری آذربایجان فقط با کاربرد زور می تواند آنها را به گذشت وادار کند. هیچ راه دیگری وجود ندارد.»
قابل حسین لی افزود: ارامنه باید ببینند دولتی که در مقابل آنهاست، هیچ گاه به از دست دادن سرزمین های اشغالی، رضایت نخواهد داد. در این زمینه باید از شیوه های مختلف استفاده کرد. مدت هاست که در باره جنگ های پارتیزانی صحبت می شود. خود روس ها هم در جنگ جهانی اول و دوم از شیوه جنگ های پارتیزانی استفاده کرده اند و بخاطر آن، هیچ کس دیگران را متهم نکرده است. متناسب با این شیوه، دولت ها گروه های خرابکاری تشکیل داده اند و به مبارزان پارتیزانی ملحق کرده اند. جمهوری آذربایجان هم باید شروع به جنگ پارتیزانی بکند. ما حق داریم در اراضی خودمان هر گونه جنگ پارتیزانی داشته باشیم. جنگی که شروع خواهد شد، سرنوشت قره باغ را تعیین خواهد کرد. زمان پاسخ جدی به ارمنستان فرارسیده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا