آذربایجاناخبارعمومیویژه

چرا زندانیان سیاسی دیندار بالای 65 سال مورد عفو قرار نگرفتند؟

الدنیز قلی یف گفت: زندانیان سیاسی بسیاری در جمهوری آذربایجان وجود دارند که سزاوار آزادی هستند، ولی به دلیل قصاص از آن ها دست به اقدامات تلافی جویانه می زنند و این افراد را مورد عفو قرار نمی دهند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی راکورس تی وی، رئیس جمهور آذربایجان به دلیل شیوع ویروس کرونا با عفو 176 تن از زندانیان این کشور که بالای 65 سال داشتند موافقت نمود. در بین این افراد نام دو تن از نیروهای ام تی ان به نام های آکیف چوداروف و سوباهیر قربانف دیده می شود ولی متاسفانه قریب به اتفاق زندانیان سیاسی اسلامگرا مورد عفو قرار نگرفتند. همچنین سایر محبوسین سیاسی بالای 65 نیز در زندان باقی ماندند.

در این زمینه الدنیز قلی یف، رئیس کمیته حمایت از حقوق زندانیان اسلامگرا به راکورس تی وی گفت: متاسفانه آن ها در تلاش هستند تا به صورت عمدی امیدهای ما را از بین ببرند. بسیاری از افراد، چه دیندار و غیر دیندار در زندان ها وجود دارند که بالای 65 سال سن دارند و سزاوار آزادی هستند. بخشش یک کار نیکو و پسندیده ای است ولی این نیکوکاری باید برای افراد نیازمند صورت گیرد. آزادی دو تن از افسران سابق ام تی ان که مرتکب جرایم بسیار بزرگ شده اند قابل تامل است که هم اکنون در مورد آن ها بحثی نداریم. ولی باید توجه داشت بسیاری از زندانیان سیاسی وجود دارند که سزاوار آزادی هستند و حداقل باید میان عفو شدگان تعادلی وجود داشت.

قلی یف افزود: شرایط سیاسی کشور در چنان وضیعتی وجود دارد که قابل استنباط نیست. عناصری نیز در بوجود آمدن این وضیعت دخیل هستند و سیاستشان این است که اگر  کسی به آن ها لبیک نگوید به عنوان افراد نامطلوب به حساب آیند. بنابراین آشکارا برای قصاص آن ها دست به اقدامات تلافی جویانه می زنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا