آذربایجاناخبارروسیهعمومیگرجستان

پیشنهاد آمریکا به طرف گرجی برای توسعه و گسترش تحقیقات بیولوژیک

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: نمایندگانی از وزارت دفاع آمریکا اخیراً بعد از دیدار از مرکز بهداشتی «ریچارد لوگار» گرجستان، به طرف گرجی پیشنهاد داده‌اند که دامنه تحقیقات بیولوژیک این مرکز را توسعه و گسترش دهند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: ایالات متحده آمریکا به گرجستان پیشنهاد همکاری در زمینه تحقیقات نظامی بیولوژیک داده است.

وی جمعه طی کنفرانس خبری افزود: مسکو می‌داند که آمریکا به گرجستان پیشنهاد توسعه برنامه تحقیقات نظامی در آزمایشگاه بیولوژی «لوگار» واقع در نزدیک تفلیس داده است.

به گزارش خبرگزاری نووستی، زاخاروا گفت: «ما به هر حال تقویت حضور بیولوژیک مستقیم آمریکا در خارج را متوجه شده‌ایم».

وی ادامه داد: «مسکو اطلاعاتی به دست آورده که نشان می‌دهد نمایندگانی از وزارت دفاع آمریکا اخیراً از مرکز بهداشتی «ریچارد لوگار» گرجستان (واقع در حومه تفلیس، پایتخت گرجستان) دیدن کرده‌اند و در آنجا به طرف گرجی پیشنهاد داده‌اند که دامنه تحقیقات بیولوژیک این مرکز را توسعه و گسترش دهند».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: «این کشور بعید نمی‌داند که آمریکایی‌ها در چنین آزمایشگاه‌های موجود در سایر کشورها دست به توسعه و تنوع‌بخشی به عناصر منجر به بیماری‌‌های خطرناک برای اهداف نظامی بزند».

او در پایان گفت: «قطعاً نمی‌توان این واقعیت را که آمریکایی‌ها اقدام به ایجاد زیرساخت دارای توانمندی بیولوژیک خطرناک احتمالی در اطراف مرزهای روسیه کرده‌اند، نادیده گرفت».

لازم به ذکر است، اخیرا با شیوع کرونا در جهان، آمریکا سعی دارد این ویروس را محصول آزمایشگاه‌های بیولوژیک چین معرفی کند و به آن «ویروس چینی» لقب داد و مدعی است ارتش این کشور آن را تولید و منتشر کرده است؛ ادعایی که پکن شدیداً آن را رد کرد و اقدام واشنگتن را بهانه‌ای برای تحت فشار قرار دادن چین دانسته است.

منبع: فارس

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا