آذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغقره باغویژه

پیام رهبر محبوس حزب اسلام آذربایجان در خصوص بسیج عمومی برای آزادی قره باغ

دکتر محسن صمداف، رهبر محبوس حزب اسلام آذربایجان با انتشار پیامی از زندان در خصوص فراخوان بسیج عمومی برای آزادی قره باغ بیانیه صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، پیام دکتر حاج محسن صمداف که در فضای مجازی جمهوری آذربایجان منتشر گردیده است به شرح ذیل ارائه می گردد.

بسم رب الحسین(علیه السلام)! مسئله قره باغ نه تنها یک مسئله سرزمینی برای مردم آذربایجان است، بلکه یک مسئله غیرت ملی هم هست. با این حال، اگر به تاریخ نگاه کنیم ، به دلیل ضعف سیاسی و کندی صاحبان قدرت، عدم انجام به موقع اقدامات لازم در عرصه سیاسی و همچنین نبود موقعیت مناسب در صحنه، سالهاست که سرزمین های ما توسط تروریست های وحشی ارمنی اشغال شده است. در تاریخ معاصر ما، یعنی 1905،1918 ؛ سالهای 1948-1953 و حتی اخیراً در سال 1988 ما شاهد آن بوده ایم. در چنین لحظات حساس، دولت و مردم ما باید مسئولیت بیشتری داشته باشند و اجازه اشغال سرزمین های ما را ندهند. با این حال، در نتیجه درگیری اخیر، تعدادی از هموطنان، مادران و خواهران ما به طرز وحشیانه ای کشته شدند یا به اسارت درآمدند، که حیثیت و غیرت ما را لکه دار می کند. ما باید انتقام آنها را بگیریم و کسانی را که هنوز در اسارت هستند را آزاد کنیم. باید بدانیم که این مسئله نه تنها برای مردم آذربایجان و برای مردم جهان بلکه یک مساله مهم در درگاه الهی هم است. ما نمی توانیم به عنوان یک ملت مسلمان سالها اجازه دهیم که سرزمین مادری ما توسط یک مشت مهاجم غصب و تحت ستم قرار بگیرد و ما آن را بی پاسخ بگذاریم! من از مردم آذربایجان و جوانانمان تشکر می کنم که با ابتکار عمل خود خواستار بسیج شدند. و از اینجا اعلام می کنم در صورت لزوم، ما آماده ایم که در کنار فرزندانمان، برای جنگ در راه کشورمان از زندان حرکت کنیم و برویم. دولت آذربایجان باید مسئولیت سنگین خود را در این مسئله سرنوشت ساز و در این برهه تاریخی به درستی درک کند و تصمیمات درستی اتخاذ کند. در غیر این صورت، اگر دولت آذربایجان به طولانی تر شدن این مساله رضایت دهد، در قبال تاریخ و مردم آذربایجان مسئول هستند و باید پاسخگوی آن باشند.
دکتر محسن صمداف 2020/09/24

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا