آذربایجاناخباراردبیلایرانترکیهعمومیویژه

پیام تسلیت حضرت آیت الله سید حسن عاملی در پی وفات پژوهشگر امور دینی ترکیه

در پی وفات پروفسور حیدر باش، رهبر حزب ترکیه مستقل، حضرت آیت الله سید حسن عاملی با انتشار پیامی این واقع را به ملت ترکیه تسلیت گفتند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، حضرت آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با انتشار پیامی وفات پروفسور حیدر باش را به مردم ترکیه تسلیت گفتند.

متن پیام به شرح ذیل است.

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت معظم و مفخم ترکیه؛

«إنا لله و إنا إلیه راجعون»

با کمال تأسف و تأثر و تلهف اطلاع یافتیم جناب مستطاب پروفسور حیدر باش(طاب‌ثراه و جعل الجنة مثواه) به ندای حضرت احدیت لبیک و دار فانی را وداع گفتند.

ایشان اندیشمندی متفکر، دانشمندی متعمق، اقتصاد دانی المعی، مصلحى اجتماعی، سیاستمداری دور اندیش، نویسنده ای پرتوان و پر اثر و مخصوصا مبلغی بسیار استثنائی برای مرام و افکار اهل بیت و بزرگ داعی و منادی وحدت در کشور دوست و عزیز ترکیه بودند.

 ایشان با مطالعات عمیق دینی و مخصوصا با اشراف بسیار ستودنی به افکار و اندیشه و سیره اهل بیت (علیهم السلام) و با تسلط شایسته به فن خطابه و داشتن حسن سلیقه و ذوق سرشار و قریحه پربار و با در اختیار داشتن چندین کانال هوایی و مجلات متعدد و با ده ها تألیفات نفیس و فاخر، خدمات عظیم و ماندگاری به تراث عظیم حضرت ختمی مرتبت یعنی اهل بیت (علیهم السلام) که بزرگ نقطه اشتراک مذاهب اسلامی است تقدیم کردند.

هیچ تردیدی نداریم که فقدان آن بزرگ مرد محقق و متتبّع ضایعه‌ای جبران ناپذیر برای دوستان و عاشقان اهل بیت (ع) می باشد اما بدون شک خط اعتقادی مبارکی که آن اندیشمند بزرگ در جامعه امروز ترکیه بنا نهادند زنده، پویا، پرنشاط و پر رهرو خواهد ماند « وَ أَمَّا ما يَنْفَعُ النَّاسَ فَيَمْكُثُ فِي الْأَرْضِ » و موجب شادی روح و روان او و سبب بارش غفران الهی به ابدیت او خواهد بود.

مطمئن هستم که ایشان با این معامله بزرگی که با اهل بیت (ع) انجام دادند مورد الطاف خاص خداوندی و شفاعت حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) و مورد عنایات خاصه اهل بیت (علیهم السلام) خواهند بود و با روح و ریحان به محضر آن ها وارد خواهند شد.

برای من شرف بزرگی است که از طرف خودم و عاشقان اهل بیت(علیهم السلام) در ایران اسلامی این ضایعه را به ملت بزرگ ترکیه و دلدادگان اهل بیت (علیهم السلام) و اعضاء حزب ترکیه مستقل تسلیت عرض نمایم.

از خداوند متعال برای آن عزیز از دست رفته علوّ درجات و حشر با پیامبراعظم و اهل بیت (علیهم‌السلام) و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل و برای دوستداران و موالیان اهل بیت تسلای الهی را مسألت دارم.

سید حسن عاملی

28 فروردین ماه 1399 /  16آوریل 2020

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا