آذربایجاناخبارایرانعمومیویژه

پیام تبریک مجمع جهانی «امت اسلامی» بمناسبت آزادی روحانی آذربایجانی از زندان

مجمع جهانی «امت اسلامی» در پیامی آزادی روحانی جمهوری آذربایجان از زندان را تبریک گفت و حمایت از شیعیان این کشور را واجب کفایی دانست.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، مجمع جهانی امت اسلامی، امروز در پیامی آزادی شیخ «سردار حاجی حسنلی بابایف» عضو مجمع روحانیون جمهوری آذربایجان و سردبیر سایت «مائده آذ» را به عموم شیعیان و مردم  جمهوری آذربایجان تبریک گفت.

در این پیام آمده است: دولتمردان جمهوری آذربایجان باید دست از ظلم و ستم بردارند و مطابق با قوانین بین المللی، به حقوق شهروندانشان در آزادی بیان و آزادی دین احترام بگذارند.

مجمع جهانی امت اسلامی تصریح کرد: تاریخ اثبات کرده است که ظلم هیچ گاه پایدار نمی ماند و ظالمان به زودی نابود می شوند.

در این پیام نوشته شده است: بازداشت و محاکمه و متهم سازی علما و شیعیان سرشناس آذربایجان مانع از رسیدن ندای اسلام حقیقی و اصیل به مردم این کشور نمی شود. اسلام در قلب تک تک مردم آذربایجان زنده است و زنده خواهد ماند.

این مجمع از همه آزادی خواهان، علما و حوزه های علمیه در نجف اشرف و شهر مقدس قم می خواهد که نسبت به ظلم و ستم علیه مردم مظلوم و شیعیان جمهوری آذربایجان سکوت نکنند. حمایت از امت اسلامی وظیفه و واجب کفایی بر گردن هر مسلمانی است.

شایان ذکر «شیخ سردار حاجی حسنلی بابایف» از روحانیون سرشناس جمهوری آذربایجان است که در پی شکایت فرمانداری شهر ماسالی از وی به اتهام برگزاری نماز جمعه با حضور صدها نمازگزار در چهارم اسفند ماه ۱۳۹۵ بازداشت و سپس در دوازدهم تیر ماه سال ۱۳۹۶در دادگاه ماسالی به سه سال حبس محکوم شد.

شیخ سردار حاجی حسنلی بابایف، عضو مجمع روحانیون جمهوری آذربایجان و سردبیر سایت مائده آذ  نیز بوده است.

وی در دادگاه اخیر خود که به ریاست قاضی «گلزار رضایف» برگزار شد، ضمن تاکید بر بی گناه بودن و غیر قانونی بودن حبسش، گفت: هیچ یک از دفاعیات وکلای من از زمان بازداشت تاکنون قبول نشده است، در زمان بازرسی‌ها علت بازداشت و حبس خودم را پرسیدم، به من گفتند به دلیل اقامه نماز جمعه و خطبه‌های آن محبوس شده ام، مثل قبل از این دادگاه هم انتظار خاصی ندارم زیرا هنوز هم علت حبس خود را درک نمی‌کنم، گاهی نماز جمعه، گاه خطبه‌ها و گاهی هم تحصیل در خارج را علت زندانی شدن من اعلام کرده اند، بدون شک اگر بت پرستی، بی اعتقادی به خدا و بی اخلاقی را تبلیغ می‌کردم من را حبس نمی‌کردید.

شیخ سردار بابایف تحقیقات و روند دادگاه را بر اساس استانداردهای قانونی ندانست و گفت: تصور کنید که شهادت شهروندان شاهد در دادگاه با همدیگر همخوانی ندارد اما دادگاه نه تنها اعتنایی به آن نمی کند حتی آنها را هدایت هم می کند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا