آذربایجاناخباراردبیلایرانروسیهعمومیگرجستان

پایانه مرزی بیله‌سوار آماده پذیرایی از زائران خارجی

مسئول کمیته حمل و نقل ستاد اربعین استان اردبیل گفت: پایانه مرزی بیله‌سوار آماده پذیرائی و استقبال از زائران کشورهای حوزه قفقاز، روسیه، گرجستان و جمهوری آذربایجان است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، علی رحمتی در بازدید از پایانه مسافری بیله‌سوار، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) تصریح کرد: نمازخانه بزرگ اهل بیت(ع) پایانه مرزی بیله‌سوار آماده پذیرائی و استقبال از زائران کشورهای حوزه قفقاز، روسیه، گرجستان و جمهوری آذربایجان است.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل افزود: سال گذشته ۳ هزار و ۵۰۰ نفر زائر اتباع خارجی با ۷۵ دستگاه اتوبوس از طریق پایانه مرزی بیله‌سوار عازم کربلای معلی شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه در ۵ ماه گذشته بیش از ۶۵۳ هزار نفر مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار تردد کرده‌اند، تشریح کرد: از این میزان مسافر ۱۲۸ هزار و ۷۸۴ نفر با وسائط نقلیه اعم اتوبوس، مینی‌بوس و سواری و ۵۲۴ هزار و ۲۲۴ نفر نیز با پای پیاده تردد نموده‌اند.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه از این تعداد ۵۹ هزار و ۸۱۹ نفر مسافر ایرانی و ۵۹۳ هزار و ۱۸۹ نفر مسافر خارجی بوده است افزود: در ۵ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۵۵۵ هزار و ۳۱۰ نفرمسافر بود ۱۸ درصد افزایش جابه‌جایی مسافر مشاهده می‌شود.
رحمتی گفت: در مدت یاد شده ۴۱ هزار و ۳۱۱ وسیله نقلیه نیز از این پایانه مرزی تردد کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا