آذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغقره باغ

پاشینیان: در صورت لزوم جمهوری آذربایجان را مجبور به صلح خواهیم کرد

نیکول پاشینیان با تأکید بر اینکه تهدیدهای جنگی علیه ارمنستان را با صلح پاسخ خواهد داد، گفت: در صورت لزوم طرف مقابل را مجبور به صلح خواهیم کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان در سخنرانی خود در کنگره اتحاد داوطلبان جنگ قره‌باغ با اشاره به اینکه در مذاکرات مناقشه قره‌باغ کوهستانی نباید خدشه‌ای به اصول ارامنه وارد شود، اظهار داشت: لازم است که مروری بر مذاکرات مادرید شود تا اصول و نتایج آن مشخص شود. متأسفانه در مذاکرات وین با رئیس‌جمهور آذربایجان جواب روشنی در مورد دستاوردهای مذاکرات مادرید پیدا نکردم.

نخست‌وزیر ارمنستان ادامه داد: ممکن است که رهبران دو کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان چندین ساعت در یک اتاق با یکدیگر مذاکره کنند و به توافقاتی برسند، اما سخنانی که پس از پایان مذاکرات مطرح می‌کنند ۱۸۰ درجه متفاوت با این توافقات است. من هر کاری که لازم بود در مذاکرات وین انجام دادم تا ارمنستان را در وضعیت گنگ و مبهم در مورد قره‌باغ قرار ندهند.

پاشینیان با تأکید بر اینکه تهدیدهای جنگی علیه ارمنستان را با صلح پاسخ خواهد داد، گفت: پاسخ ما به تهدیدات جنگی، صلح خواهد بود و در صورت لزوم طرف مقابل را مجبور به صلح خواهیم کرد. حل مناقشه قره‌باغ از طریق صلح بایستی مورد پذیرش مردمان هر سه طرف ارمنستان، آذربایجان و قره‌باغ باشد. من از الهام علی‌اف انتظار دارم که این‌گونه به مسئله نگاه کند.

نخست‌وزیر ارمنستان معتقد است که بدون حضور نماینده قره‌باغ در مذاکرات، هر نتیجه‌ای به‌جز حل مناقشه به دست می‌آید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا