آذربایجاناخبارایرانعمومی

پاسخ حاج ایلقار ابراهیم اوغلو به مخالفان اظهار عشق مردم جمهوری آذربایجان به سردار شهید سلیمانی

حاج ایلقار ابراهیم اوغلو، رهبر «جمعیت دینی جمعه» جمهوری آذربایجان با انتشار پیامی ویدئویی در پاسخ به مخالفان اظهار عشق مردم این کشور به سردار شهید قاسم سلیمانی گفت: اعتقادات و ارزش ها و مجاهدت ها و اعمال قاسم سلیمانی است که در انسان ها این محبت و عشق را به او بر انگیخته است. انسان ها یک روز او را در حالی که جان به کف گرفته و برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) در دمشق ایستاده بود، دیدند و روزی دیگر او را در دفاع از حرم امام حسین (ع) در مقابل وحشیان داعشی در کربلا و روزی دیگر او را در رهایی کرکوک مشاهده کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، حاج ایلقار ابراهیم اوغلو گفت: نه تنها مردم جمهوری آذربایجان، بلکه انسان های کل دنیا امروز از بحران اگزیستانسیالیسم وجودی که بر غرب و آمریکا و دنیا حاکم است و از ترامپیسمی که بشریت را تهدید می کند، خسته شده اند و راه علاج را می جویند. انسان می دانند که قاسم سلیمانی جلودار مبارزه با این نظام خطرناک بوده و از جان خود در این مبارزه گذشته است. امروز می بینیم که این نظام خطرناک با نقض تمامی کنوانسیون های بین المللی اقدام به ترور دولتی کرده است و حتی ترامپ پا را فراتر از این گذاشته ، تهدید می کند که نه تنها مراکز نظامی، بلکه مراکز فرهنگی را نیز هدف قرار خواهد داد. این، یک دیوانگی فردی و امری شخصی نیست، بلکه رویکرد یک نظام ظالمانه ضدانسانی است. مردم جمهوری آذربایجان نیز همانند مردم تمامی دنیا این موضوع را درک می کنند و به همین علت، مردم جمهوری آذربایجان نیز به این شهدا ادای احترام می کنند و عشق می ورزند.
حاج ایلقار ابراهم اوغلو افزود: احسنت بر این بصیرت مردم جمهوری آذربایجان که این عشق را به خوبی درک می کند. برخی ها تعجب و سوال می کنند که این چه ربطی به ما و جمهوری آذربایجان دارد؟ باید گفت که انسان های جمهوری آذربایجان ذاتا حقیقت جو هستند. حقیقت جویی فطرت هر انسانی است. جمهوری آذربایجان نیز باید در این رویارویی حق و باطل جایگاه خود را مشخص و معین کند. طبیعی است که مردم جمهوری آذربایجان از منظر ارزش های ملی و معنوی خود نیز به این شهدا ادای احترام می کند. زیرا، روح آذربایجانی ها با عشق به حقیقت و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) سرشسته شده است. این شهدا همه چیز خود را برای اهل بیت عصمت و طهارت (ع) فدا کردند. آذربایجانی ها عاشق حضرت زینب (س) و امام حسین (ع) هستند و کسی که همه چیز خود را برای حفاظت از یادگارهای اهل بیت (ع) فدا کرد، از نظر مردم جمهوری آذربایجان ، عزیز و محترم است. متاسفانه کسانی که به احساسات دینداران اهانت می کنند و همچنان گرفتار تداوم تفکرات کمونیستی هستند و نمی توانند خود را اصلاح کنند، همانند سال های دهه ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ در جستجوی به اصطلاح «دشمن خلق» هستند. عجبا! این چه روحیه تکفیری گری است؟ این تکفیری گری از کجاست؟ این بی صبری را باید اصلاح کرد. پس احترام به روحیات دینداران کشور کجاست؟ بس است درجا زدن در تفکرات کمونیستی متعلق به قرن گذشته.
حاج ایلقار ابراهیم اوغلو افزود: شهادت حاج قاسم سلیمانی برای مردم جمهوری آذربایجان یک موضوع محلی نیست. او تداوم سلسله ای از شهدای جهانی همانند شهید مالکولم ایکس در آمریکا، شهید آنیلی اروپایی و شهید راشل کوری آمریکایی است که با شهادت خود وجدان تمامی بشریت را بیدار کردند. اطمینان دارم که خون شهید قاسم سلیمانی و یارانش، بصیرت امت اسلام را خیلی بیشتر خواهد کرد و بیگانگان مجبور به ترک سرزمین های اسلامی خواهند شد و به ترور از هر نوع آن، خواه ترور داعشی و خواه ترور صهیونیستی و ارمنی و ترامپی پایان داده خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا