آذربایجاناخبارعمومیویژه

وضیعت بد جسمانی محبوس اسلامگرا در زندان

براساس اعلام بستگان روح الله آخوندزاده، رئیس محبوس حزب اسلام شعبه آستارای جمهوری آذربایجان وی در وضیعت جسمانی بدی در زندان قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی راکورس تی وی، علی رغم اینکه روح الله آخوندزاده در سال ۲۰۱۳ به دلیل بیماری قلبی تحت عمل جراحی گرفت ولی هم اکنون به دلیل شرایط بوجود آمده در زندان بیماری وی تشدید شده است. وی که از بیماری فشار خون بالا رنج می برد هم اکنون به دلیل فشارهای روحی و روانی در زندان به بیمارهایی از قبیل نارسایی حاد کلیه، بینایی، قلبی عروقی و … مبتلا شده است.

بر اساس اطلاعات بدست آمده، آخوندزاده بدلیل شرایط  رو به وخامت اش هم اکنون قادر به انجام دستورالعمل های زندان نیست و استفاده از دارو نیز هیچ اثری بر وضیعت پیش روی وی ندارد. به گفته بستگان آخوندزاده وی در بیمارستان بصورت عادلانه تحت مداوا قرار نگرفته و برای ادامه درمان باید به مراکز تخصصی انتقال پیدا کند، زیرا به دلیل وضیعت بوجوده آمده چندین بار از مسئولین زندان شماره ۱۵ درخواست شده تا برای رسیدگی به وضیعت زندانیان آن ها را تحت نظر پزشک قرار دهند که هیچ اعتنایی به این درخواست ها نشده است.

لازم به ذکر است؛ رئیس حزب اسلام آذربایجان شعبه آستارای جمهوری آذربایجان ۸ سال است که در زندان به سر می برد و در سال ۲۰۱۳ به دلیل بیماری قلبی تحت عمل جراحی قرار گرفته است. وی در ژانویه سال ۲۰۱۱ بر اساس حکم دادگاه جرایم سنگین باکو به تحمل ۱۱ سال و ۶ ماه حبس محکوم شد. وکیل و خانواده روح الله آخوندزاده حکم صادره از سوی دادگاه جرایم سنگین باکو را سفارشی دانسته و اتهامات وارد شده به وی را سیاسی می خوانند.

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا