آذربایجاناخبارعمومیگرجستان

وضعیت اضطراری در گرجستان

سالومه زورابیشویلی، رییس جمهوری گرجستان با هدف تشدید اقدمات مقابله با کرونا ویروس وضعیت اضطراری در سراسر این کشور اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک گرجستان، وضعیت اضطراری در گرجستان به مدت یک  ماه و تا 21 آوریل ( برابر 2 اردیبهشت ماه ) بدون ایجاد حکومت نظامی و قرنطینه، ادامه خواهد داشت.

در دوره وضعیت اضطراری تردد از مرزهای گرجستان غیر از حرکت کامیونها، ممنوع اعلام شده است و نیز در داخل کشور هر گونه تجمع شهروندان  بیش از 10 نفر امکان پذیر نخواهد بود.

همچنین محدودیت در تعداد ورود همزمان شهروندان به فروشگاهها به کار گرفته می شود و خدمات عمومی نیز باید طبق رژیم وضعیت اضطراری فعالیت کند.

دولت گرجستان در وضعیت اضطراری حق محدود کردن مالکیت و استفاده از اموال شهروندان  یا نهادهای رسمی برای اهداف پزشکی و  یا قرنطینه را به دست می آورد و  در صورت لزوم دولت قیمت داروها، خدمات پزشکی و مواد غذایی را تنظیم می کند.

در صورت تخلف از وضعیت اضطراری، شرایط قرنطینه و جداسازی فرد مبتلا به کرونا ویروس اشخاص حقیقی به مبلغ سه هزار لاری ( یک هزار دلار  ) و اشخاص حقوقی 15 هزار لاری ( پنج  هزار دلار ) جریمه خواهند شد و در صورت بروز تخلف دوباره حبس سه ساله برای متخلفان پیش بینی شده است.

منابع رسمی گرجستان تعداد مبتلایان به کرونا ویروس در این کشور را 49 تن و افراد تحت قرنطینه را بیش از دو هزار نفر اعلام کردند.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا