آذربایجاناخبارایرانعمومی

وزیر راه و شهرسازی: جمهوری آذربایجان خواهان تداوم خط ریلی رشت به آستارا است

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در سه فصل با کشور آذربایجان گفت‌وگو کرد که یکی از موارد موضوع تعاملات ریلی است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، اظهار داشت: کشور آذربایجان خواستار آن است که آستارا ایران به کشور آذربایجان متصل شود و این مسیر تا رشت ادامه یابد که در حال حاضر آنها خواهان تداوم این خط ریلی از رشت به آستارا هستند و اینکه سریع‌تر انجام گیرد.

وی افزود: در این زمینه روی ترمینالی به نام آستارا – آستارا کار شده بود که بار تا آستارا ایران رسانده شود و از آنجا توسط قطارهای کشور آذربایجان حمل شود. در حاشیه ای اجلاس بر گسترش این ترمینال توافق شد که یکی از پروژه های مشترک ما با کشور آذربایجان به شمار می‌آید.

وزیر راه و شهرسازی  درباره دیگر پروژه‌های مشترک ادامه داد: کشور آذربایجان یک اتوبان از باکو به آستارا احداث کرده است که به وسیله آن مسیری ۵ ساعته به ۲.۵ ساعت کاهش یافت. قرار است این اتوبان به جاده اردبیل و رشت متصل شود و در مسیر آن برای ساخت یک پل روی رودخانه توافق شده و یکی از اقدام های  مشترک دو کشور ساخت پل است.

وی افزود: در زمینه حجم تبادلات و همکاری‌ها با کشور آذربایجان، رشد قابل ملاحظه‌ای را شاهد هستیم. حجم باری که در آستارا جا به جا شده نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد رشد نشان می‌دهد. در این اجلاس بر سر این سه موضوع توافق شده تا با سرعت بخشی، اقدام های  گسترده تری بین دو کشور انجام گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا