آذربایجاناخبارترکیهعمومی

وزیر خارجه ترکیه: آنکارا عملیات نظامی خود را در خاک سوریه متوقف می‌کند

مولود چاووش اوغلو، وزیرخارجه ترکیه پنجشنبه شب در پایان مذاکرات هیات‌های آنکارا و واشنگتن گفت: پس از خروج نیروهای یگان‌های مدافع خلق «ی پ گ» از منطقه، عملیات نظامی خود را در سوریه متوقف خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، مولود چاووش اوغلو بعد از دیدار و سخنان مایک پنس معاون رییس جمهوری آمریکا در مصاحبه مطبوعاتی گفت: طبق توافق، علاوه بر عقب نشینی نیروهای «ی پ گ»، سلاح های آنان گرفته و مواضع جنگی آنان نیز تخریب خواهد شد و ترکیه بر این مساله گام به گام نظارت خواهد کرد.

چاووش اوغلو گفت: ترکیه به اهداف خود که خروج به گفته او «نیروهای تروریستی» به محدوده ۳۰ کیلومتری مرزهای ترکیه بود، تحقق بخشیده است.

چاووش اوغلو با اشاره به اینکه نیروهای نظامی آمریکا از منطقه خارج می شوند و در برخی مناطق نیز نیروهای دولت سوریه حضور دارند، گفت: رییسان جمهوری ترکیه و روسیه روز سه شنبه در سوچی آخرین جزئیات را مورد بررسی قرار خواهند داد.

وزیرخارجه ترکیه با تاکید بر این که خواست نهایی ترکیه یک منطقه امن در تمامی خطوط مرزی ۴۴۴ کیلومتری بین ترکیه و سوریه است، گفت: برای بخشی از این منطقه با آمریکا به توافق رسیدیم و برای بخش دیگری در منبیچ با روسیه مذاکره خواهیم کرد.

وی گفت: بعد از متوقف ساختن عملیات نظامی ترکیه، تحریم های آمریکا علیه ترکیه نیز از میان برداشته خواهد شد.

وزیر خارجه ترکیه در زمینه نامه ترامپ به رجب طیب اردوغان  که بطور غیرمحترمانه به رشته تحریر درآمده بود، گفت: ترکیه پاسخ این نامه را با عملیات نظامی خود داد، در ضمن آنکارا  به سطحی که در نامه ترامپ است، نمی تواند نزول کند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا