آذربایجاناخبارعمومیقره باغقره باغ

وزیر خارجه آمریکا: مناقشه قره‌باغ باید در چارچوب گروه مینسک حل‌وفصل شود

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با روزنامه فیگارو فرانسه گفت: مناقشه قره‌باغ باید در چارچوب ریاست مشترک سه کشور در گروه مینسک حل‌وفصل شود.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرگزاری آرمن‌پرس، پمپئو افزود: آمریکا، فرانسه و روسیه مشترکا ریاست گروه میسنک را برعهده دارند که هدف اصلی‌اش حل‌وفصل مناقشه قره‌باغ است. این مناقشه باید تحت این چارچوب حل‌وفصل شود.

این اظهارات وزیر خارجه آمریکا به عنوان یکی از روسای گروه مینسک برای حل مناقشه قره باغ در حالی مطرح شده است که ولادیمیر پوتین و امانوئل مکرون رئیسان جمهوری روسیه و فرانسه دو عضو دیگر ریاستی گروه مینسک برای حل مناقشه قره‌باغ نیز روز گذشته در گفت‌وگویی تلفنی بر اهمیت حل مسائل انسانی در منطقه قره باغ و بازگشت پناهندگان به منازل خود تاکید کردند.

پوتین و مکرون باتوجه به ریاست روسیه، فرانسه در گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، بطور مفصل درباره سیر اوضاع پیرامون مناقشه قره‌باغ گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

 این در حالی است که “حکمت حاجی اف” دستیار رییس جمهور جمهوری آذربایجان اخیرا فرانسه را به اتخاذ موضع جانبدارانه و مغرضانه درباره مسائل قره‌باغ متهم کرد.

این مقام جمهوری آذربایجان، بیانیه‌های پاریس درباره مناقشه قره باغ را مغایر با ماموریت فرانسه بعنوان یکی از روسای گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا ویژه حل مسالمت آمیز مناقشه قره باغ عنوان کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا