آذربایجاناخبارعمومی

وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان: کرونا روزانه ۱۵۰ میلیون منات به اقتصاد کشور خسارت وارد می کند

میکایل جباراف، وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان روز دوشنبه گفت: خسارت روزانه اقتصاد جمهوری آذربایجان از شیوع  کرونا ویروس ۱۲۰ تا ۱۵۰  میلیون  منات (برابر ۸۸ تا ۷۰ میلیون  دلار) است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان در نشست خبری در ستاد  عملیاتی ویژه هیات دولت جمهوری آذربایجان برای مقابله با کرونا ویروس با اعلام این مطلب افزود: حتی واحدهای اقتصادی بزرگ نیز بر اثر تعطیلی ممکن است با مشکلاتی روبرو شوند.

وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان با اشاره به این که برخی محدودیت های به کار گرفته شده در رابطه با شیوع کرونا ویروس از ۲۷ آوریل (برابر ۸ اردیبهشت ) جاری در جمهوری آذربایجان کاهش می یابد، گفت: با این حال خطر کرونا برای مدت طولانی بر اوضاع تاثیر می گذارد.

جباراف همچنین تاکید کرد که در صورت به کارگیری دوباره رژیم قرنطینه در این کشور خسارت ناشی از آن برای فعالان اقتصادی گسترده تر خواهد بود و حتی ممکن است منجر به ورشکستگی شود.

وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان در عین حال وعده داد که  دولت این کشور در ماه های آینده نیز حمایت های مالی و مالیاتی از فعالان  اقتصادی و کارآفرینان را ادامه خواهد داد.

دولت جمهوری آذربایجان در قالب اقدام های پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا، قرنطینه‌ای یک ‌ماهه تا ۱۵ اردیبهشت را در سراسر کشور اعلام کرد که در چارچوب آن، رفت و آمد در این  کشور با جمعیت نزدیک به ۱۰ میلیون نفری منع شد.

شهروندان آذری فقط با ارسال پیامک به سامانه الکترونیکی وزارت کشور می توانند روزانه مجوز دو ساعت تردد برای حضور در فروشگاه های مواد غذایی، داروخانه و بیمارستان ها را دریافت کنند.

بسیاری از مراکز تجاری، اقتصادی و خدماتی در جمهوری آذربایجان در قالب اقدامات پیشگیرانه از شیوع کرونا ویروس، تعطیل هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا