آذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغقره باغ

وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در واشنگتن با هم دیدار و گفتگو خواهند کرد

وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در باره مناقشه قره باغ، روز پنجشنبه ۲۰ ژوئن در واشنگتن دیدار می کنند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از پایگاه خبری «او ان اِی» جمهوری آذربایجان، المار محمدیاروف، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان که برای دیدار با همتای ارمنستانی خود زهراب مناتساکانیان راهی واشنگتن شد، با جان بولتون، مشاور امنیت ملی و جان سولیوان، معاون وزیر خارجه آمریکا نیز دیدار خواهد کرد.
همچنین به گزارش پایگاه اینترنتی «نیوز» ارمنستان، زهراب مناتساکانیان امروز در واشنگتن با روسای آمریکایی و روسی و فرانسوی گروه مینسک که عهده دار میانجی گری مذاکرات صلح قره باغ میان باکو و ایروان هستند، در واشنگتن دیدار کرد.
دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در واشنگتن در پی فضاسازی نسبتا گسترده رسانه ای در باره احتمال وقوع درگیری نظامی میان ارتش های دو کشور تدارک دیده شده است.
ژنرال ذاکر حسن اف، وزیر دفاع جمهوری آذربایجان روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران در باکو گفت: ارتش جمهوری آذربایجان دارای توان انجام عملیات نظامی و به شکست کشاندن ارتش ارمنستان است، اما شرایط بین المللی مانع از اقدام نظامی جمهوری آذربایجان می شود.
ذاکر حسن اف افزود؛ ارتش ها نمی توانند وارد جنگ شوند، ارتش ها فقط مجری هستند.
لازم به ذکر است؛ مذاکرات صلح قره باغ طی ۲۵ سال گذشته پس از برقراری آتش بس میان جمهوری آذربایجان از یک سو و ارمنستان و جدایی طلبان قره باغ از سوی دیگر ادامه داشته و طی این ۲۵ سال هیچ نتیجه ای دربر نداشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا