آذربایجاناخبارعمومیگرجستان

واکنش تفلیس به اتهامات کارشکنی دولت برای ساخت بندر آناکلیا

وزارت زیرساخت های گرجستان اعلام کرد؛ ساخت بندر آناکلیا بعید است در ژانویه سال ۲۰۲۰ آغاز شود.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی آگیدندا، وزارت زیرساخت های گرجستان می گوید بعید است کنسرسیوم توسعه آناکلیا بودجه مورد نیاز را برای راه اندازی ساخت بندر دریایی عمیق آناکلیا در ژانویه سال ۲۰۲۰ جذب کند.

این وزارتخانه اعلام کرد؛ بیانیه کنسرسیوم آناکلیا مبنی بر این که تأخیر در تأمین اعتبار بر برنامه ساخت و ساز تأثیر نمی گذارد اشتباه است.

بر اساس آخرین برنامه ارائه شده توسط این کنسرسیوم، ساخت این بندر به جای سال ۲۰۲۰ در سال ۲۰۲۲ به اتمام می رسد.

وزارت زیرساخت های گرجستان اظهار داشت: علی رغم حمایت بی سابقه دولت، این کنسرسیوم قادر به دریافت وام ۴۰۰ میلیون دلاری از موسسات مالی بین المللی برای ساخت بندر نبوده و کنسرسیوم باید ۱۲۰ میلیون دلار از سرمایه خود را ارائه دهد.

به گفته این وزارتخانه، این واقعیت که مدت زمان جذب سرمایه برای ساخت فاز اول این بندر چندین بار به تعویق افتاده است، تأیید حمایت دولت از این پروژه است. این بندر صرف نظر از مشکلات مالی کنسرسیوم آن، ساخته خواهد شد.

در بیانیه این وزارت خانه آمده است: دولت قبل از امضای توافق نامه سرمایه گذاری، تعهد ۱۰۰ میلیون دلار اضافی برای این پروژه را بر عهده گرفت و مستقیماً در مذاکرات بین بانکهای خارجی و کنسرسیوم شرکت داشت. این نشانه حمایت بزرگ دولت از این پروژه است. کنسرسیوم باید ساخت و ساز را به موقع آغاز کند و وقت خود را صرف اظهارات پوپولیستی در مورد اهمیت پروژه نکند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا