آذربایجاناخباراردبیلارمنستانایرانتحليل هاخطبه هاعمومیقره باغقفقاز جنوبیمصاحبهویژه

حضرت آیت الله عاملی در واکنش به افتتاح سفارت ارمنستان در تل آویو: میان رژیم صهیونیستی و ارمنستان بر سر قره باغ توافق خطرناکی صورت گرفته است

پس از روی کار آمدن غرب گرایان در ارمنستان، با تاکید و سفارش سردمداران آمریکا توسعه روابط این کشور با رژیم صهیونیستی در دستور کار قرار گرفته است. در این راستا تصمیم ارمنستان در افتتاح سفارت در تل آویو از جمله اقدامات بسیار خطرناکی است که حاکمان غرب گرای این کشور به ویژه شخص نیکول پاشینیان اعلام کرده اند، قصد انجام آن را دارند. این اقدام ارمنستان که در تضاد اساسی با منافع جهان اسلام و به ویژه جمهوری اسلامی ایران قرار دارد، بازتاب های وسیعی در کشورمان داشته و مخالفت های جدی را در پی داشته است. به طوری که بسیاری از شخصیت های سیاسی، کارشناسان، صاحب نظران و تعدادی از نمایندگان و منتخبین مجلس شورای اسلامی نسبت به عواقب آن هشدار داده اند.
در این زمینه پایگاه خبری حقایق قفقاز طی مصاحبه ای با حضرت آیت الله سید حسن عاملی، نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نظرات و تحلیل ایشان را جویا شده است، که در اینجا توجه خوانندگان گرامی را به آن جلب می نماییم.

ارمنستان در موضوع نزدیکی به رژیم صهیونیستی مسابقه خطرناکی را با جمهوری آذربایجان شروع کرده است. جمهوری آذربایجان با خرید 6 میلیارد دلار سلاح از اسرائیل خدمت بزرگی به رژیم صهیونیستی کرد تا هم از سلاح و هم از لابی صهیونیسم بین الملل جهت آزادی قره باغ استفاده کند، هرچند اذن استفاده از این سلاح ها دست قدرت های بزرگ است. ارمنستان که پول برای خرید سلاح ندارد اقدام به افتتاح سفارت خود در تل آویو کرده است تا به خیال خود با نزدیکی به رژیم صهیونیستی بتواند هم اشغال قره باغ را تثبیت کند و هم دولت نامشروع اسرائیل را به عدم استفاده جمهوری آذربایجان از سلاح های خریداری شده متقاعد کند. طبق اخبار موثق رژیم صهیونیستی به ارمنستان تعهد داده که جمهوری آذربایجان از این سلاح ها علیه ارمنستان استفاده نخواهد کرد.
توسعه روابط ارمنستان با رژیم صهیونیستی در حد افتتاح سفارت خطر بزرگی هم برای جمهوری آذربایجان و هم برای ایران است. اسرائیل با افتتاح سفارت ارمنستان در تل آویو هم به آرزوی بزرگ خود دست یافته و هم خیانت بزرگی به جمهوری آذربایجان کرده است و حالا ملت بزرگ آذربایجان دشمن اصلی خود را که سال ها شعار دوستی با جمهوری آذربایجان را داده بود، خوب شناخته اند.
افتتاح سفارت ارمنستان در سرزمین های فلسطین اشغالی  نشان می دهد که بین اسرائیل و ارمنستان بر سر قره باغ توافق خطرناکی صورت گرفته است و جمهوری آذربایجان از آزادسازی خاک مسلم خود که پشتوانه چندین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را دارد، محروم خواهد ماند.
این افتتاح برای ایران نیز قطعا خطرناک است بدون شک تقویت ارتباط ارمنستان با اسرائیل آن هم در حد افتتاح سفارت به معنای حضور تشکیلات امنیتی و جاسوسی رژیم صهیونیستی در بیخ گوش و کنار مرزهای ایران است.
ارمنستان با علم به حساسیت فوق العاده ایران به حضور اسرائیل در کشورهای همسایه خود اقدام به این خیانت و جسارت کرده و به دشمن بزرگ ایران و مسلمانان و ناپاک ترین دشمن بشریت، برای حضور در منطقه قفقاز چراغ سبز نشان داده است.
از سوی دیگر اقدام ارمنستان در افتتاح سفارت در تل آویو، یک شکست دیپلماتیک برای ایران محسوب می شود. در چنین موقعیتی انتظار از دستگاه دیپلماسی کشور عکس العمل و اعتراض مناسب به دولت غرب گرای ارمنستان است، در غیر این صورت ارمنستان با اطمینان خاطر از سکوت ایران در آینده بیشتر از این جری خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا