آذربایجاناخباراردبیلارمنستانایرانتحليل هاعمومیقره باغقره باغقفقاز جنوبیویژه

هویت اسلامی و وطن دوستی حاج طالع باقر اف در حمایت ارمنی ها نمی گنجند / تحلیل

جوسازی های اخیر برای حمایت تالش های شرکت کننده در همایشی در ایروان و یا هر اتفاق دیگری تلاشی کور برای بد نام کردن شیعیان و بزرگ مردانی چون حاج طالع باقر اف بوده و این درحالی است که بر خلاف این جو سازی ها، ارمنی ها نمی توانند حمایتی واقعی از حاج طالع داشته باشند چرا که آنها خوب می دانند قره باغ به دست او و حسین چی های آذربایجان و سربازان پانزده میلیونی اربعین حسینی آزاد خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از آران نیوز، این روزها وهابی و پان‌ترک و ارمنی ها در اقدامی مشترک قصد تخریب بزرگمردی حسینی را کرده اند که که باور گفته هایشان برای خود گویندگان و نویسندگان بی انصاف و نامروتش نیز ممکن نیست.
ارمنی ها حاج طالع را خوب می شناسند، وهابی ها، قوم گراها و حتی دولتی ها در جمهوری آذربایجان نیز حاج طالع  باقر اف را بهتر از هر کسی می شناسند، مگر می شود کسی حاج طالع را در جغرافیای قفقاز نشناسد! و مگر می شود کسی حاج طالع را بشناسد و حمایت ارمنی ها از او را باور کند.
بدنام کردن حاج طالع و نسبت دادن حمایت ارمنی ها از وی چیزی جز تخریب و ترور شخصیت این عالم و اندیشمند شیعه و ظلم ستیز آذربایجانی نیست.
پانترک ها حاج طالع را برنمی‌تابند چون حاج طالع عضو مهمی از جامعه و امت اسلامی است و وهابی ها و افراط گرایان مذهبی هرگز نمی توانند با حاج طالع کنار بیایند چون وی اندیشمندی شیعه و اهل منطق و اعتدال است و ارمنی ها نمی توانند حمایتی واقعی از حاج طالع باقر اف داشته باشند چرا که خوب می دانند قره باغ به دست او و حسین چی های آذربایجان و سربازان  پانزده  میلیونی اربعین حسینی آزاد خواهد شد.
کاش مدعیان چند فرهنگ گرایی، دقایقی به حاج طالع فرصت سخنرانی بدهند تا او در چند جمله حساب خود را از همه افراط گرایان ملی و مذهبی و ارمنی جدا کند و وجود و زندگی انگل گونه، استعمار گرانه و اشغالگرانه شان را لعنت کند.
جوسازی برای حمایت تالش های شرکت کننده در همایشی در ایروان و یا هر اتفاق دیگری تلاشی کور برای بد نام کردن شیعیان و بزرگ مردانی چون حاج طالع و آزادگان  چون ایشان است که به خاطر اسلام و راه مقدس حضرت امام حسین (ع)، بار هدایت و زنده نگه داشتن اسلام ناب محمدی را به دوش می کشند.
وقت آن رسیده است که مردم عزیز آذربایجان از خود بپرسند حمایت از حجاب اسلامی به عنوان یک حقوق عادی و اولیه انسانی در دومین کشور شیعه جهان و تحمل شکنجه و زندان چه امتیاز و مرتبه مادی برای این اندیشمند بزرگ دارد؟
با اندکی تامل می توان به تناقض های آشکار در رفتار مدعیان تساهل و چند فرهنگ گرایی در کشور جمهوری آذربایجان پی برد و می توان گفت ترور شخصیت ، شکنجه و زندانی شدن افرادی چون حاج طالع ، نشانه ای محکم از نفوذ و هم پیمانی افراطیون قوم گرا ، افراطیون مذهبی و صهیونیسم و ارمنی ها در فشار بر شیعیان در قفقاز جنوبی بوده و منافع کوتاه مدت و مشترک علت این هم پیمانی است.
البته آنچه مسلم است و باید مورد عبرت بد خواهان امت اسلامی در این منطقه حساس جهان قرار گیرد ، ریشه عمیق و استوار دینداری و دینداران در جمهوری آذربایجان است. مردمی که بیش از ۷۰ سال سلطه کمونیسم نتوانست آنها را از اعتقادات و ارادت قلبی شان به اسلام، پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار و به ویژه امام حسین (ع) باز دارد.
تاریخ و وقایع سرنوشت ساز منطقه ای در ۵۰ سال گذشته تا امروز در سوریه ،عراق، لبنان، ایران و حتی جمهوری آذربایجان نشانگر این است که دوران افراطی گری مذهبی، تجزیه طلبی و اشغالگری رو به پایان است و  افراطیون داخلی در جمهوری آذربایجان از پانترک تا وهابی و حتی اشغالگران قره باغ باید به حقوق مسلم مردم مسلمان این کشور احترام بگذارند و پای از گلیم خود فراتر ننهند تا در آینده این کشور جایی برای زندگی مسالمت آمیز داشته باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا