آذربایجاناخبارعمومی

همکاری ژاپن با جمهوری آذربایجان درباره نصب ایستگاه های لرزه نگاری در خزر

ژاپن با مرکز زلزله شناسی جمهوری آذربایجان در زمینه پروژه های مشترک تحقیقات زلزله شناسی و نصب ایستگاه های لرزه نگاری در بستر دریای خزر همکاری می کند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، مرکز زلزله شناسی جمهوری آذربایجان روز شنبه با اعلام این خبر افزود؛ در دیدار «توتی هاکادا» معاون  اول شرکت او وای او «OYO» ژاپن و هیات همراه  با «قربان یتیرمیشلی» رییس مرکز زلزله  شناسی جمهوری آذربایجان دو طرف در خصوص مشارکت این شرکت ژاپنی در تحقیقات زلزله شناسی در دریای خزر و همکاری های دو جانبه گفت و گو و تبادل نظر کردند.

«یتیرمیشلی» در این دیدار درباره فعالیت ها و تحقیقات اجرا شده از سوی این مرکز گزارشی را به هیات ژاپنی ارایه کرد و گفت: مرکز زلزله شناسی جمهوری آذربایجان علاوه بر توسعه روابط دو جانبه، علاقمند به اجرای پروژه های مشترک منطقه ای است و همکاری در این زمینه را برای همه طرف ها مفید می داند.

در این دیدار همچنین اجرای تحقیقات مشترک زلزله شناسی در دریای خزر و کمک کارشناسان ژاپنی به مرکز زلزله شناسی جمهوری آذربایجان در زمینه نصب ایستگاه های لرزه نگاری در بستر دریا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

«هاکادا» هم با استقبال از همکاری درباره نصب ایستگاه های لرزه نگاری در دریای خزر، تهیه پروژه ای در این زمینه را امکان پذیر دانست.

وی با اشاره به این که در حال حاضر ایستگاه های لرزه نگاری ژاپن در بستر اقیانوس فعال است، گفت: نصب این ایستگاه ها در بستر دریای خزر به کیفیت تحقیقات زلزله شناسی در جمهوری آذربایجان تاثیر مثبت خواهد داشت.

در این دیدار همچنین درباره دستگاه ها و فن آوری های مدرن به کار گرفته شده در تحقیقات زلزله شناسی در جهان تبادل نظر شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا