آذربایجاناخبارایرانعمومینخجوان

همایش پزشکی اساتید دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نخجوان برگزار شد

در چارچوب همکاری های پزشکی درمانی جمهوری خود مختار نخجوان با استان های همجوار جمهوری اسلامی ایران همایش پزشکی اساتید دانشگاه علوم پزشکی تبریز روز گذشته (جمعه) در نخجوان برگزار شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از سرکنسولگری کشورمان در نخجوان، این همایش پزشکی به دنبال برگزاری چندین دور کارگاه های آموزشی و برنامه های بازدید متقابل از مراکز درمانی طرفین و همچنین برگزاری دو دور کنفرانس پزشکی تخصصی مشترک به میزبانی ارومیه و نخجوان، انجام گرفت.
جمهوری خود مختار نخجوان برای دومین بار میزبان رئیس و دو تن اساتید دانشگاه علوم پزشکی تبریز بود.
تیم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز متشکل از دو تن از اساتید این دانشگاه به ریاست دکتر «محمدحسین صومی» همچنین در این سفر در دیدار با «نیازی نوروزاف» وزیر بهداشت و «صالح محرم اف» رئیس دانشگاه دولتی نخجوان در خصوص همکاری های پزشکی، درمانی و آموزشی گفت وگو کرد.
در این دیدار که با حضور «منصور آیرم» سرکنسول کشورمان در نخجوان برگزار شد، طرفین با بررسی توانمندی ها و نیازهای دو طرف، بر ادامه همکاری و توسعه روابط در این حوزه تاکید کردند.
آیرم طی سخنانی در این همایش با اشاره به پیشرفت های چشمگیر دو طرف در توسعه روابط، حوزه پزشکی و درمانی را از مهمترین بخش های همکاری دوجانبه دانست.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این سمینار نقش تبادلات علمی در پیشرفت علم و کمک به سلامت جوامع را مورد تاکید قرار داد و ابراز امیدواری کرد که همکاری با نخجوان بیش از پیش توسعه یابد.
نیازی نوروز اف و صالح محرم اف نیز با تاکید بر ادامه تعاملات علمی و دانشگاهی، برگزاری چنین سمینارهای را ثمربخش توصیف کردند.
در ادامه این همایش محمدحسین صومی رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و نیز دو تن از اساتید این دانشگاه از جمله تقی زاده و جلیلی به ارائه جدیدترین یافته ها و پیشرفت های پزشکی در بارداری در IDBT ، آسم مقاوم به درمان و رادیولوژی پرداخته و در پایان به سوالات حاضرین پاسخ گفتند.
در چهار سال اخیر همزمان با مناسبات پزشکی و آموزشی فیمابین، همکاری های خوبی میان دو طرف در زمینه دارو نیز آغاز شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا