آذربایجاناخبارایرانعمومیگرجستان

همایش «نقش ایران در قفقاز» در گرجستان برگزار شد

با مشارکت رایزنی فرهنگی كشورمان در گرجستان و دانشگاه بین‌المللی قفقاز، همایش «نقش ایران در قفقاز» 11 اسفندماه به منظور ارزیابی پیامدهای انقلاب اسلامی و نقش شرایط کنونی در توسعه و تعمیق روابط بین‌المللی در محل اتاق ایران اين دانشگاه، برگزار شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، در این همايش كه جمعي از اساتید دانشگاه‌های گرجستان حضور داشتند، در حوزه روابط بین‌الملل، تجارت، روابط فرهنگی و … جمهوری اسلامی ایران با کشورهای قفقاز، مقالات خود را ارايه دادند.

کاخابر کورتادزیا، رییس دانشگاه بین‌المللی قفقاز، مقالات ارائه شده را نشان از اهمیت جایگاه ایران دانست و گفت: امیدواریم با برگزاری این نشست‌های علمی بتوانیم در توسعه و تعمیق روابط بین‌المللی کشورها نتایج ارزشمندی را بدست آوریم.

وی در ادامه، افزود: رشد کمی و کیفی دانشگاه‌ها و مراکز علمی ایران قابل توجه بوده و ایران پس از انقلاب اسلامی با انگیزه فرهنگی در دنیا از جایگاه منحصر به فردی برخوردار است و همین ویژگي بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

مجتبی کامران‌فرد، رایزن فرهنگی کشورمان ضمن تبیین و لزوم حضور در عرصه‌های بین‌المللی گفت: مردم ایران سی‌ونهمین سالروز پیروزی انقلاب خود را در شرایطی جشن گرفتند که هر روز بر عزت و اقتدار ایران اسلامی افزوده می‌شود.

وی اظهار كرد: واژه استقلال در روابط بین‌الملل مهمترین موضوع و نشان از اقتدار یک کشور در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی به عنوان یک اصل  استراتژی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

رایزن فرهنگی کشورمان در خصوص جایگاه انقلاب اسلامی ایران در جهان گفت: مردم ایران برای پیروزی انقلاب اسلامی و حفظ آن، هزاران شهید تقدیم این انقلاب كرده‌اند که آن را می‌توان دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی ذکر کرد.

وي خاطرنشان كرد: این همایش برای نخستین‌بار پس از افتتاح مرکز مطالعات ایران و گرجستان در این دانشگاه برگزار می‌شود و هدف ما تعمیق و تقویت روابط همه جانبه در سطوح مخلف است.

كامران‌فرد همچنين، يادآور شد: شناخت تاریخ انقلاب اسلامی ایران و حضور تأثیرگذار آن در عرصه‌های مختلف جهان و منطقه، بسیار حائز اهمیت است و استقبال از برگزاری این برنامه‌ها از طرف اساتید و فرهیختگان شرکت‌کننده می‌تواند از طرف علاقه مندان و دانشجویان مورد توجه قرار گیرد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا