آذربایجاناخبارعمومی

هماهنگی تظاهرات نیروهای مخالف دولت باکو با سفارت آمریکا

پایگاه خبری «حقین. آذ» جمهوری آذربایجان نوشت: نیروهای مخالف دولت باکو برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز روز شنبه در مرکز پایتخت جمهوری آذربایجان را با سفارت آمریکا در باکو هماهنگ کردند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، بنا بر این گزارش، «ویلیام سولی» یکی از کارکنان سفارت آمریکا در باکو در حین تلاش نیروهای مخالف دولت باکو برای برگزاری این تظاهرات اعتراض آمیز با «گلتکین حاجی بیکلی» یکی از فعالان نیروهای مخالف دولت تماس های مرتب داشته است.

«حقین.آذ» با اشاره به این که دوران سلطه سفیران آمریکا در کشورهای استقلال یافته از شوروی سابق سپری شده، نوشت: ممکن است دولت جمهوری آذربایجان در رابطه با تظاهرات روز گذشته سئوالات زیادی از سفارت آمریکا به ویژه از ویلیام سولی داشته باشد.

این منبع خبری با اشاره به کنوانسیون بین المللی وین درباره عدم دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر نوشت: جالب است بدانیم واکنش وزارت امور خارجه آمریکا به هماهنگی تلاش های نیروهای مخالف دولت باکو برای بر هم زدن ثبات در جمهوری آذربایجان با سفارت آمریکا چگونه خواهد بود.

«حقین. آذ» با طرح این سئوال که چرا حاجی بیکلی با سفارت روسیه، ایران و یا کشورهای اتحادیه اروپا تماس نداشته بلکه فقط با سفارت آمریکا تماس تلفنی داشته و هدف از این سفارتخانه از توجه خاص به تظاهرات اعتراض آمیز نیروهای مخالف دولت باکو چیست، نوشت: ممکن است سفارت آمریکا در باکو توضیحات لازم در این زمینه را ارایه دهد.

لازم به ذکر است، پلیس باکو عصر روز شنبه از تلاش نیروهای مخالف دولت، موسوم به «شورای ملی نیروهای دموکراتیک»، برای برگزاری تظاهرات اعتراض‌آمیز در مرکز پایتخت جمهوری آذربایجان جلوگیری کرد.

منبع: ایرنا

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا