آذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

هلاکت دو عضو داعشی در مخاچ قلعه جمهوری داغستان

«کمیته ملی ضد تروریسم» روسیه اعلام کرد، دو حامی داعش در «مخاچ قلعه» جمهوری داغستان این کشور که درصدد انجام حمله تروریستی بودند، در عملیات نیروهای امنیتی روس کشته شدند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، در بیانیه‌ای که رسانه‌های روسی بامداد یکشنبه (به وقت تهران) منتشر کردند، مقام‌های روسیه از عملیات علیه دو حامی داعش در شهر ساحلی «مخاچ قلعه» واقع در غرب دریای خزر و کشته شدن این دو نفر خبر دادند.

بنا بر نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، کمیته ملی ضد تروریسم روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کمیته علیه «حامیان داعش» در شهر ساحلی مخاچ قلعه پایتخت جمهوری خودمختار داغستان عملیات ترتیب داد و دو تن از آنها را کشت.

این کمیته که به «ناک» (NAK) موسوم است، تصریح کرد که «این ساکنان مخاچ قلعه که حامی گروه تروریستی بین‌المللی داعش بودند، به فرمان رهبران داعش مقادیری سلاح و یک خودرو به دست آورده و در حال طراحی برای حمله تروریستی به کارمندان نهادهای اجرای قانون بودند».

به گفته مقام‌های روسیه، در جریان این عملیات هیچ جراحتی به نیروهای امنیتی یا غیرنظامیان وارد نشده است.

مقام‌های مسکو پیش از این هم از عملیات علیه حامیان داعش در دیگر مناطق خبر داده بودند. سرویس امنیت فدرال روسیه (اف‌اس‌بی) در ماه مارس (اسفندماه ۱۳۹۷ و فروردین ۱۳۹۸) از یک عملیات ویژه علیه اعضای داعش در شهر «تیومن» سیبری و مرگ دو داعشی خبر داده بودند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا