آذربایجاناخبارایرانعمومینخجوان

هشدار سرکنسول ایران در نخجوان نسبت به طغیان رودخانه ارس

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان با اشاره به افزایش دبی آب رودخانه ارس در خصوص طغیان احتمالی این رودخانه به ساکن روستاهای نوار مرزی در حاشیه آن هشدار داد و از شهرواندان ایرانی نیز خواست با توجه به حوادث ماههای گذشته به سد ارس نزدیک نشوند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، طی ماههای اخیر در چند نوبت حوادث مختلفی برای شهروندان ایرانی در سد ارس اتفاق افتاد و منجر به کشته و مجروح شدن تعدادی از شهروندان ایرانی شد. در جدیدترین حادثه نیز دو نفر از جوانان ساکن روستای مجاور ارس، به قصد ماهیگیری با تیوپ وارد سد شده بودند که بدلیل وزش باد و امواج شدید آب دچار حادثه شده و جان خود را از دست دادند.

سید احمد حسینی، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان روز سه شنبه  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در باکو از ساکنان همجوار رودخانه ارس خواست برای هرگونه فعالیت در این رودخانه و سد موازین ایمنی و مراقبت های لازم را انجام دهند تا دچار حادثه و مشکل نشوند.

وی همچنین بر ضرورت استفاده از ابزار های مناسب و ایمن همچون قایق و جلیقه نجات و خودداری از ورود به آبهای این رودخانه با وسائلی همچون تیوپ تاکید کرد.

حسینی برلزوم توجه به هشدارهای هواشناسی، از ساکنان مرزی به خصوص دامداران و کشاورزان خواست از اتراق در مسیل ها و دره ها خودداری کنند تا شاهد حوادث ناگوار نشویم.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران همچنین توصیه کرد تا مردم در مکانهای مشخص شده حضور یافته و از فعالیت در مراکزی که خارج از حوزه دید و نظارت مامورین مرزی و حفاظتی است، خودداری کنند.

حسینی گفت: مامورین مرزی نیز باید مراقبت های لازم را بعمل آورده و نسبت به ممانعت از صیادی غیر قانونی و خارج از موازین و مقررات اقدامات لازم را بعمل آورده و هشدارهای لازم در این زمینه را معمول دارند.

وی همچنین توصیه کرد تا مردم در استفاده از حریم رودخانه و سد ارس حدود قانونی و مرزی متعلق به جمهوری اسلامی ایران را مراعات کنند و وارد آبهای جمهوری خودمختار نخجوان نشوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا