آذربایجاناخبارعمومیگرجستان

هشدار جمهوری آذربایجان به گرجستان

جمهوری آذربایجان به عوامل برهم زننده امنیت در مناطق مرزی مورد اختلاف خود با گرجستان هشدار داد.

به گزارش پایگاه حقایق خبری قفقاز، در پی پاره‌ای تحرکات مرزی بین جمهوری آذربایجان و گرجستان طی روزهای گذشته، دولت باکو به همسایه خود هشدار داد.

مرزبانان جمهوری آذربایجان در روزهای گذشته تحرکات مرزی چهار نفر برای عبور غیرقانونی از مرز‌ «داویت گارجا» را گزارش داده اند که ظاهرا با اقدام به موقع مرزبانان گرجی این تلاش ناکام مانده است.

هشدار جمهوری آذربایجان پس از آن صورت گرفت که بخش امنیتی گرجستان «داویت کاتساراوا» رهبر یکی از احزاب این کشور را برای پاره‌‌ای توضیحات فراخواند. این گروه تاکنون در چند نوبت تظاهراتی را بر علیه دولت باکو به خاطر بستن مرز گرجستان با آذربایجان در سال 2019  انجام داده است.

بخش امنیتی گرجستان در بیانیه خود اعلام کرده که برخی در داخل این کشور سعی دارند با دامن زدن به تنش‌های قومیتی بین گرجی‌ها و آذری‌ها، بین این دو کشور تفرقه بیاندازند. باکو معتقد است که یک منطقه باستانی در گرجستان بخشی از میراث فرهنگی آذربایجان است اما گرجستان مدعی است این منطقه  بخشی ارتدوکس متعلق به خود اوست. باکو این منطقه را «کِشیکچی‌داغ» و تفلیس آن را «معابد داوید گارِجی» می‌نامد.

رسانه‌های گرجی از افزایش غیرعادی مرزبانان جمهوری آذربایجان در منطقه مورد اختلاف با گرجستان خبر داده و برخی سیاستمداران گرجی نیز تهدید کرده اند  در صورت تداوم اقدامات باکو، 500 هزارنفر از آذری‌های مقیم گرجستان اخراج می‌شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا