آذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغقره باغ

هشدار باکو در مورد سفر دو شهردار فرانسه به قره باغ

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در خصوص سفر بدون مجوز شهرداران شهرهای «آلفورویل» و «والانس» فرانسه به منطقه قره باغ کوهستانی، به پاریس هشدار داد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه خبری رپورت جمهوری آذربایجان، «لیلا عبدالله اوا» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان، روز جمعه گفت: جمهوری آذربایجان سفر شهرداران دو شهر فرانسه به منطقه قره باغ کوهستانی بدون کسب مجوز از دولت آذربایجان را با قاطعیت محکوم می کند .
وی افزود: این اقدام شهرداران فرانسه نقض جدی قوانین بین المللی و جمهوری آذربایجان است و به ترویج فعالیت رژیم تجزیه طلب در بخشی از سرزمین های جمهوری آذربایجان تحت کنترل نیروهای ارمنستان ، کمک می کند.
عبدالله اوا، سفر شهرداران دو شهر فرانسه به منطقه قره باغ کوهستانی را خرابکاری عنوان کرد و آن را مغایر با توافق نامه های امضای شده میان جمهوری آذربایجان و فرانسه و نیز قوانین ملی خود این کشور دانست.
وی، میانجیگری فرانسه در گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا ویژه حل مناقشه قره باغ را یادآور شد و گفت: این اقدامات به حل مسالمت آمیز مناقشه میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان کمک نمی کند.
وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان، همچنین از دولت فرانسه خواستار اقدامات لازم در این ارتباط شد.
دولت باکو هر گونه سفر اتباع خارجی به منطقه قره باغ کوهستانی بدون هماهنگی با نهادهای رسمی جمهوری آذربایجان را غیر قانونی و این اشخاص را در فهرست عناصر نامطلوب قرار می دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا