آذربایجاناخبارعمومیگرجستان

اختصاص بودجه از سوی اتحادیه اروپا برای تکمیل سازه های حمل و نقل جمهوری آذربایجان

اتحادیه اروپا برای تکمیل خطوط ریلی و مسیرهای جاده ای پنج کشور جمهوری آذربایجان، بلاروس، گرجستان، مولداوی و اوکراین در مجموع ۲ میلیارد دلار هزینه می کند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از  پایگاه خبری رپورت، بودجه اتحادیه اروپا برای تکمیل سازه های حمل و نقل جمهوری آذربایجان در قالب طرح توسعه مسیر شرق شبکه حمل و نقل ترانس اروپا (TEN-T) اختصاص می یابد.
در حال حاضر کمیسیون اروپا و بانک جهانی برنامه فعالیت سرمایه گذاری مستقیم طبق اولویت های این کشورها را ارایه کرده است.
در گزارش کمیسیون اروپا در این زمینه امده است ، جمهوری آذربایجان و گرجستان به دلیل دسترسی به دریای خزر و سیاه بعنوان کشورهای ترانزیتی از اهمیت خاص برخوردار هستند.
اتحادیه اروپا برنامه ریزی کرده است، در قالب این طرح محموله ها را از اروپا و با عبور از دریای سیاه و خاک ترکیه، وارد دریای خزر و از این دریا به قزاقستان و نیز از طریق شبکه ریلی این کشور به چین منتقل کند.
بنا به این گزارش، مجموع سرمایه گذاری مورد نیاز برای توسعه شبکه های ریلی و مسیر های جاده ای این کشورها بالغ بر ۲ میلیارد و ۱۲۰ میلیون یورو است.
اتحادیه اروپا با هدف تقویت ظرفیت های ترانزیتی، مبلغ ۳۲۸ میلیون یورو به جمهوری آذربایجان اختصاص داده است.
بودجه اختصاص یافته برای جمهوری آذربایجان جهت تکمیل سیستم های ارتباطات ، علایم و برقی کردن بخش های ریلی و نیز مسیرهای جاده ای از مرز گرجستان تا بندر باکو هزینه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا