آذربایجاناخبارعمومی

نماینده پارلمان جمهوری آذربایجان خواهان استقلال این کشور در حوزه دین از ایران، ترکیه و کشورهای عربی شد

یک عضو کمیته امور گروه های دینی و اتحادیه های اجتماعی مجلس جمهوری آذربایجان پیشنهاد کرد برای استقلال این کشور در امور مذهبی ، دولت جمهوری آذربایجان الگوهای حجاب مورد نظر خود را برای زنان این کشور درنظر بگیرد و دختران زیر ۱۴ سال نیز مجاز به داشتن حجاب نباشد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی « مدراتور» فاضل غضنفراوغلو گفت : « تا زمان استقلال ( جمهوری) ، اسلام سنتی در اینجا وجود داشت. اکنون ما دولتی مستقل هستیم و باید رویکردمان به دین، متفاوت باشد. باید دین را به مردم بشناسانیم. نمی توان اجازه داد دختران زیر ۱۴ سال حجاب داشته باشند. باید چند شکل از حجاب وجود داشته باشد که دولت جمهوری آذربایجان آن را بپذیرد. گردشگران خارجی که به کشور می آیند، می توانند حجاب دلخواه خود را داشته باشند. اما، برای شهروندان جمهوری آذربایجان، باید مقررات وجود داشته باشد. شکلی از حجاب که در ترکیه و ایران و کشورهای عربی وجود دارد و موجب خوف و وحشت انسان ها می شود، نباید مجاز باشد. باید مردم را از موضوعاتی که راه را برای جهالت باز می کنند، دور کرد. »
فاضل غضنفراوغلو درباره تبلیغ دین نیز گفت : « در ماه رمضان، در هیچ یک از شبکه های تلویزیونی جمهوری آذربایجان ، برنامه آگاهی بخش پخش نشد. بعد هم می گوییم که چرا ما تحت تاثیر ترکیه و ایران قرار می گیریم. باید صاحب نظران محلی در حوزه دین را به تلویزیون آورد تا اسلام را توضیح دهند. نه تنها دولت، بلکه جامعه نیز باید با آیین های دینی تبلیغ کننده خشونت مبارزه کند. شاهد بودیم که یک واقعه تروریستی در یکی از شهرهایمان چه زیان اقتصادی به کشور زد. باید بطور صمیمانه با دینداران وارد گفتگو شد. پیام هایی که از دست اندرکاران خارجی در حوزه دین گرفته می شود، تهدیدی جدی برای امنیت کشورمان است. باید بپذیریم که این مساله ، جوانب مهمی دارد.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا