آذربایجاناخبارایرانعمومیقره باغقره باغویژه

نماینده ولی فقیه در استان زنجان: حمایت از تشیع وظیفه شرعی ماست

حجت الاسلام شیخ علی خاتمی گفت: حمایت از تشیع وظیفه شرعی ماست.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، حجت‌الاسلام حاج شیخ علی خاتمی نماینده‌ ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در نشست ” نقش حمایت های معنوی در آزادسازی قره باغ ” که به همت واحد بین الملل شهید منتظری هیئت ثارالله زنجان برگزار گردید ضمن تشکر از برگزار کنندگان نشست از خداوند برای تمام مسلمانان جهان زندگی با عزت مسئلت نموده و گفت: در مساله قره باغ بدون توجه به شرق و غرب چیزی که برای ما مهم است در قدم اول چتر اسلام بر روی جهان اسلام است.
امام جمعه زنجان افزود: من چند وقت قبل از پیروزی انقلاب تا ارتحال امام در آذربایجان زندگی کرده و از نزدیک مسائل آذربایجان و اعتقادات مردم را دیده و درک کردم. خدا رحمت کند حاج  علی اکرام را، با هم جلسات متعددی داشتیم و مسائل را بررسی می کردیم.
ایشان با تاکید بر دینمدار و ولایی بودن مردم آذربایجان، یاد آوری نمودند حتی آن زمان در بعضی از خانه ها قرآن هایی بود که صفحاتش قدیمی و کهنه شده بود که نشان از دین مداری این مردم بود.
حجت‌الاسلام خاتمی ضمن یاد آوری حمایت های تمام قد جمهوری اسلامی ایران در جنگ اول قره باغ، به مساله آموزش های نظامی و کمک مستشاری جمهوری اسلامی ایران نیز اشاره نمودند.
نماینده‌ ولی فقیه در استان زنجان، بیانیه حمایت آمیز نمایندگان ولی فقیه مناطق آذری نشین شمالغرب کشور را مطابق با  ۴ قطعنامه بین المللی که بر تعلق این شهر ها و روستا ها به آذربایجان تاکید داشت اند، دانسته و افزودند: اصل تشیع حول محور امامت بوده و حمایت از تشیع وظیفه شرعی ماست و بر همین اساس ما تشخیص دادیم از که از مسلمانان این منطقه حمایت کنیم.
امام جمعه زنجان با اشاره به مراودات خانوادگی با آذربایجانی ها در سال های قبل، چنین مراوداتی را نشانه ای از صمیمیت و اشتراکات فرهنگی دانست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا