آذربایجاناخبارارمنستان

نماینده مجلس آذربایجان: روسای گروه مینسک ارمنی پرست هستند

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز: روسای گروه مینسک تا کنون نتوانسته اند فعالیت مثمرثمری انجام دهند. از این رو، به هیچ وجه انتظار ندارم آنان بتوانند موضع عادلانه ای اتخاذ نمایند. آن چه که مشاهده می شود این است که هر سه دولت حاضر در ریاست گروه مینسک ارمنی پرست هستند.

 این سخنان را خانم ملاحت ابراهیم قیزی عضو شورای سیاسی حزب آذربایجان نوین [حزب حاکم آذربایجان] و نماینده ی مجلس این کشور، بیان کرده است.

وی می گوید، حضور آمریکا، روسیه و فرانسه در ریاست گروه مینسک باعث طولانی شدن اشغال سرزمین های آذربایجان شده است چرا که هر سه دولت روابط گرمی با ارمنستان دارند. ارمنستان متحد استراتژیک روسیه می باشد و در آمریکا و فرانسه نیز لابی و گروه های ارمنی قدرت مندی وجود دارد. در این شرایط، میانجی گری آن ها هیچ نتیجه ای به دنبال نخواهد داشت. گروه مینسک، سازمان و نهادی مرده است.

وی اضافه نمود، برای برطرف کردن این حالت باید پیش رفتی در کار گروه مینسک حاصل شود. اگر گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا و دولت های حاضر در ریاست آن از سیاست اشغال گری ارمنستان، زندگی اجباری و در آوارگی یک میلیون انسان، مرگ انسان های غیرنظامی و ویرانی و نابودی خانه و کاشانه و قبرستان های انسان ها از طرف ارمنستان چشم پوشی می کنند، این نهاد به عنوان نهادی مرتجع در حافظه ی تاریخ خواهد ماند. اگر می خواهد این لکه را از روی خود پاک کند باید برای پایان دادن به تجاوزگری ارمنستان به اقدام عملی دست زند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا