آذربایجاناخبارایرانعکسعمومینارداران

نمایش مظلومیت شیعیان جمهوری آذربایجان در ایران / تصاویر

در حالی که شیعیان جمهوری آذربایجان از برگزاری هر گونه مراسم بزرگداشت شهدای نارداران منع شده بودند؛ آیین های بزرگداشت شهدای نارداران در شهرهای مختلف ایران،برگزار گردید.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قفقاز به نقل از  آناج، در حالی که با گذشت چهار سال از حادثه ی نارداران،بزرگداشت نام و یاد این شهدا در جمهوری آذربایجان با ممانعت جدی نیروهای پلیس، مواجه است، اما در روز های اخیر، در شهر های مختلف کشورمان، مراسمات بزرگداشت شهدای مظلوم ناردارانی برگزار گردیده است.

مراسمات مختلف بزرگداشت این شهدا در شهرهای تبریز، زنجان، اردبیل، بیجار، ارومیه و همچنین دانشگاه امام صادق علیه السلام و شهید بهشتی تهران، برگزار گردید.

لازم به توضیح است؛در تاریخ ۵ آذرماه سال ۱۳۹۴ مصادف با ۲۶ نوامبر ۲۰۱۵ در آستانه اربعین حسینی، در حمله نیروهای پلیس به مردم عزادار در روستای نارداران باکو،چهار نفر از شیعیان این منطقه به نام‌های فرائیل بنیاداف، سروان اسکندراف، رافائیل بنیاداف و اکبر بابایف به شهادت رسیده و بیش از ده تن مجروح شدند و تعداد زیادی از اسلام‌گرایان از جمله حجت‌الاسلام «طالع باقر زاده» رهبر جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان به بهانه‌های واهی دستگیر و پس از محاکمه‌های فرمایشی به زندان‌های بلند مدت محکوم شدند.

در چهارمین سال بزرگداشت شهدای نارداران نیز همچون سه سال گذشته، دولت باکو نهایت تلاش خود را برای ممانعت از برپایی مراسم یادبود و بزرگداشت شهدای حاد ثه ی نارداران به کار بسته بود و امسال نیز با هجوم به محل برگزاری تنها مراسم بزرگداشت این شهدا در قصبه ی مشت آغا،آن را ناتمام گذاشت.

کنفرانس نارداران،نماد مقاومت اسلامی – دانشگاه شهید بهشتی

یادواره شهدای جهان اسلام – هیئت ثارالله زنجان

نکوداشت شهدای مقاومت جهان اسلام با محوریت شهدای نارداران – اردبیل

نکوداشت شهدای جهان اسلام – مسجد سالار شهیدان تبریز

نشست بین المللی بررسی ابعاد حقوق بشری حادثه نارداران – دانشگاه تقریب مذاهب

یادواره شهدای مقاومت جهان اسلام – ارومیه

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا