آذربایجاناخبارایرانعمومی

نمایش آثار نقاشی «ودود موذن زاده» در باکو

 آثار نقاشی هنرمند ایرانی «ودود موذن زاده» با موضوع «طبیعیت زیبای ایران» در مرکز موزه باکو برپا شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، در این نمایشگاه ۱۳۵ تابلو در موضوعات اجتماعی، جاذبه های طبیعی ایران و جمهوری آذربایجان و شخصیت های فرهنگی دو کشور با همکاری وزارت فرهنگ و موزه جمهوری آذربایجان به مدت پنج روز در باکو دایر شده است.
آثار نقاشی آب و رنگ و رنگ روغن این هنرمند ایرانی که در سبک های رئالیسم و کلاسیسیم کار شده، مورد استقبال بازدید گنندگان و هنردوستان جمهوری آذربایجان قرار گرفت.
موذن زاده در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در باکو با اشاره به اشتراکات و پیوندهای عمیق فرهنگی و معنوی مردم دو کشور همسایه ایران و جمهوری آذربایجان گفت: برای چهارمین بار این نمایشگاه را در باکو برگزار می کنم و همواره با استقبالو گسترده بازدید کنندگان مواجه می شوم.
وی افزود: با توجه به اشتراکات فرهنگی دو کشور باید در راستای تعاملات فرهنگی و هنری فیمابین تلاش های زیادی از خود نه تنها در حوزه نقاشی بلکه در سایر عرصه های هنری از جمله تئاتر، سینما و خطاطی نشان دهیم.
موذن زاده با اشاره به پیشرفت و جایگاه خاص ایران در حوزه هنرهای صنایع دستی گفت: هنرمندان ایرانی می توانند تجربیات خود در این حوزه را با همکاران آذربایجانی به اشتراک بگذارند.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا