دسته‌بندی نشدهویژه

بازگرداندن 17 شهر قفقاز به ایران وعده توخالی هیتلر به رضاشاه

امام جمعه اردبیل با این تعبیر که حیا از عرصه دیپلماسی کنار رفته، اضافه کرد: در 80 سال گذشته به دنبال جنگ‌افروزی مستکبران و مستبدان، بیش از 175 میلیون نفر انسان بی گناه در دنیا کشته شدند. رضا شاه هم که در جنگ جهانی دوم با وعده بازگرداندن 17 شهر قفقاز از سوی هیتلر که طبق عهدنامه ننگین ترکمانچای و گلستان از ایران عزیز جدا شده بود، در قتل عام انسان های بی گناه شراکت کرده و دچار اشتباه شد که نهایتا توسط انگلیس هایی که خودشان او را بر سر قدرت آورده بودند، تحت بدترین شرایط به جزیره موریس تبعید شد. در طول تاریخ ملت ها شاهد نمونه های زیادی از چنین سرسپردگی سردمداران و دولتمردان کشورها به استکبار بوده و هستند.  

آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار داشت: قطعنامه‌ای که سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران به عنوان ناقض حقوق بشر صادر کرده کاملاً سیاسی و نشان از حرکت جانب‌دارانه این سازمان در حمایت از آمریکا و رژیم صهیونیستی است که بدون واقع‌بینی و حقیقت‌بینی صادر شده است.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، ایشان با اشاره به گزارش احمد شهید در مورد زندانیان سیاسی در ایران که مغرضانه و یک طرفه تهیه و ارائه شده است، تصریح کرد: سازمان ملل و دیگر نهادهای بین‌المللی هیچ وقت قطعنامه‌ای را علیه جنایات آمریکا صادر نکرده و با رفتار متناقض خود به دنیا ثابت کرد که هر کشور در راستای تأمین منافع آمریکا حرکت کند از تیررس این سازمان در امان است اما کشورهای مستقل و آزادیخواهی که منافع و خواسته نامشروع آمریکا و رژیم صهیونیستی را به خطر اندازند هر روز با قطعنامه‌های بی‌خاصیت سازمان ملل مواجه هستند. سازمان ملل و حامیان حقوق بشر کجا هستند که از این جنایات پرده برداشته و رژیم صهیونیستی که بیش از 70 سال است در منطقه خون می‌ریزد را محکوم کرده و از حق و حقوق مردم بیگناه دفاع کند. در 80 سال گذشته به دنبال جنگ‌افروزی مستکبران و مستبدان، بیش از 175 میلیون نفر انسان بیگناه در دنیا کشته شدند که بیشترین آن در جنگ‌های اول و دوم جهانی بوده است. آنهایی که سنگ دفاع از حقوق بشر را به سینه می‌زنند خود بزرگترین ناقض حقوق بشر شدند در حالی که اصلاً بشر نمی‌شناسند که بخواهند مدافع و حافظ حقوق آنها باشند.
امام جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود یادآور شد: تمام محکومیت‌ها برای کشورهایی است که در راستای دفاع از منافع آمریکا حرکتی نمی‌کنند و به بیان بخشی از نقض حقوق ملت‌ها توسط رژیم‌های استبدادی پرداخته‌اند که این خود نشان می‌دهد آنها در حرکت‌های خود دچار تناقض‌گویی شده‌اند. آمریکا به بهانه واهی و دستیابی به سلاح‌های کشتار جمعی و شیمیایی در عراق با همدستی کشورهای اروپایی به این کشور حمله کرد اما در کمتر از یک سال فهمید که نه تنها سلاح شیمیایی وجود ندارد بلکه مردم این کشور مظلوم واقع شدند اما تاکنون هیچ کس به خود جرأت نداده تا به آمریکای جنایتکار بگوید که تاوان این اشتباه را در عراق چه کسی باید بدهد.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با پرده برداشتن از روابط اخیر رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی منطقه به ویژه عربستان گفت: عربستان دو جزیره خود را در اختیار این رژیم جعلی گذاشته در حالی که هر روز شیوخ عرب برای دستیابی به جزایری که تعلقی به آنها ندارد علیه جمهوری اسلامی ایران قطعنامه صادر می‌کنند.
ایشان گزارش احمد شهید را در مورد زندان‌های سیاسی ایران غیرواقعی و هم‌صدا با خواسته مستکبران توصیف کرد و افزود: زندانیان سیاسی در این کشور برخلاف رژیم شاه که سرکوب می‌شدند در این سال‌های اخیر به حدی آزاد هستند که حتی نامه‌های سرگشاده به بزرگان نظام می‌نویسند و درد و دل‌ها و حرف‌هایشان را به میان می‌آورند.
آیت الله عاملی شیوه آمریکا را با شعارهای فریبنده در نقض حاکمیت ملی و حقوق بشر یادآور شد و اظهار داشت: آنها با شعارهای فریبنده نظیر دموکراسی، مبارزه با ترور، دفاع از آزادی و… تنها می‌خواهند منافع خود را تأمین کنند و با همین شعارها در پشت پرده حرکت‌های ضدانسانی و کشتارهای بی‌رحمانه به راه انداخته‌اند.
خطیب جمعه اردبیل تصریح کرد: آمریکا خود بزرگترین ناقض حاکمیت ملی کشورهاست و در یک اظهار نظر عجیب سران این کشور اعلام کردند که مشروعیت یک نظام و حکومت نه تنها با رأی ملت نیست بلکه با پذیرش‌های جهانی است.
ایشان در ادامه خطبه‌ها با تسلیت شهادت رزمنده فداکار تیپ 37 حضرت عباس (ع) مهدی مرادی در مناطق شمال‌غرب کشور خاطرنشان کرد: فرزندان رشید این ملت همچنان با ایادی کفر در مرزهای شمال‌غرب مقابله می‌کنند و گروه‌هایی همچون پ.ک.ک را که جنایات بیشماری را در ترکیه مرتکب شده و 40 هزار جمعیت این کشور را به کشتن دادند، توانستند مهار کرده و آنها را به عقب برانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا