اخبارایرانترکیهروسیهعمومی

نشست مشترک کمیته‌های سیاست خارجی پارلمان‌های روسیه، ایران و ترکیه در مسکو

نخستین نشست مشترک کمیته‌های سیاست خارجی پارلمان‌های روسیه، ایران و ترکیه چهارشنبه این هفته در صحن دومای روسیه برگزار می‌شود که در جریان آن مسائل امنیتی منطقه، از جمله اوضاع سوریه و مسائل پیرامون ایران بررسی خواهد شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری «تاس»، «لئونید اسلوتسکی» رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که کمیته‌های سیاست خارجی پارلمان‌های روسیه، ایران و ترکیه چهارشنبه این هفته، ۱۰ آوریل (۲۱ فروردین ماه) در ساختمان دومای دولتی روسیه نخستین نشست مشترک خود را برگزار می کند که در جریان آن مسائل مربوط به امنیت منطقه‌ای مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

اسلوتسکی گفت: «روز چهارشنبه، ۱۰ آوریل در دومای دولتی روسیه قرار است نخستین نشست سه‌جانبه مشترک کمیته‌های سیاست خارجی فدراسیون روسیه( شامل دوما و شورای فدراسیون) و همچنین مجلس شورای اسلامی ایران و مجلس ملی ترکیه برگزار شود. دستور کار این نشست مشترک مسائل مربوط به امنیت منطقه اورآسیای جنوبی و مرکزی و خاورمیانه است که در راستای آن اوضاع در سوریه و همچنین وضعیت پیرامون جمهوری اسلامی ایران مورد بررسی قرار خواهد گرفت.»

وی افزود: «انتظار می رود که «سرگئی نیورییف» نایب رئیس دومای روسیه این نشست مشترک را افتتاح کرده و سپس نمایندگان هر یک از هیأت‌های حاضر درباره مسائل منطقه سخنرانی کنند. گروه بزرگی از کارشناسان و سیاستمداران نیز در این نشست مشترک پارلمانی حضور خواهند داشت.

به گفته این مقام پارلمانی، بر اساس توافقات صورت گرفته نشست‌های مشترک پارلمانی سه‌جانبه قرار است بطور سالانه و به ترتیب در مسکو، آنکارا و تهران برگزار شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا