آذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

نشست سه جانبه وزرای راه و حمل و نقل ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان در سوچی

«محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی کشورمان،گسترش روابط تجاری ، ریلی و تکمیل گذرگاه ریلی بین قاره ای شمال – جنوب را مهمترین محور مذاکرات سوچی برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، وزیر راه و شهرسازی کشورمان برای گسترش روابط تجاری و تکمیل کریدور شمال – جنوب محور رایزنی های خود را با وزرای راه و حمل روسیه و جمهوری آذربایجان در شهر سوچی روسیه آغاز کرد.
«محمد اسلامی» که برای شرکت در نشست سه جانبه وزرای راه و حمل و نقل روسیه، ایران و جمهوری آذربایجان به سوچی سفر کرده است، گسترش روابط تجاری، ریلی و تکمیل گذرگاه ریلی بین قاره ای شمال – جنوب را مهمترین محور مذاکرات سوچی برشمرد.
وی با اشاره به اهمیت طرح بزرگ گذرگاه ریلی شمال – جنوب، از هلسینکی در شمال فنلاند تا بمبئی در جنوب شرق آسیا گفت: با تکمیل این کریدور ریلی به طول بیش از ۷ هزار و ۲۰۰ کیلومتر، درهم تنیدگی اقتصادی ایران و روسیه با هند و دیگر کشورهای منطقه جهشی چشمگیر را تجربه خواهد کرد.
کریدور ریلی شمال – جنوب که ایران را به روسیه و شمال اروپا متصل می کند، یکی از بزرگترین طرح های در دست اجرا است که با تکمیل خط آهن رشت – آستارا به بهره برداری کامل خواهد رسید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا