آذربایجاناخبارعمومیگرجستان

نخست وزیر گرجستان: هدف گرجستان عضویت در ناتو و اتحادیه اروپا است

« ماموکا باختادزه » نخست وزیر گرجستان گفت: هدف اصلی گرجستان عضویت در ناتو و اتحادیه اروپا است و ما به این هدف پایبند هستیم.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، باختادزه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی CNBC آمریکا افزود: اکثریت مردم گرجستان از عضویت کشور در ناتو حمایت می کنند.
وی، با اشاره به اینکه گرجستان در سال های اخیر برای عضویت در ناتو و اتحادیه اروپا دستاوردهای قابل توجهی داشته است ، افزود: سال گذشته میلادی در اجلاس ناتو در بروکسل عضویت گرجستان در این نهاد بین المللی بار دیگر مورد تاکید قرار گرفت و ما علاقمند به ارتقا سطح روابط خود با ناتو به یک مرحله جدید هستیم.
نخست وزیر تبدیل گرجستان به مرکز اقتصاد منطقه را از اهداف دولت این کشور عنوان کرد و گفت : گرجستان از لحاظ موقعیت جغرافیایی گزینه اصلی برای تبدیل به یک مرکز اقتصادی در منطقه به شمار می رود.
باختادزه افزود: گرجستان نقش دروازه برای هشت کشور که دسترسی به دریا ندارند را ایفا می کند و مجموع جمعیت این کشورها نزدیک به ۱۰۰ میلیون نفر است و از بازارهای مصرفی مهم محسوب می شوند.
وی با اشاره به اینکه گرجستان سعی دارد با اجرای اصلاحات اساسی سرمایه گذاری هر چه بیشتر را جذب کند، تاکید کرد که ما کشورمان را پلی میان آسیا و اروپا می دانیم و تلاش می کنیم با تکمیل زیر ساخت های خود در گردش تجاری روبه رشد میان این دو قاره بصورت فعال مشارکت کنیم.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا