آذربایجاناخبارعمومی

ناکامی باکو در امضای توافقنامه همکاری با اتحادیه اروپا

اجلاس آنلاین  چند روز پیش سران کشورهای فعال در «برنامه مشارکت شرق اتحادیه اروپا» با شرکت «الهام علی اف» رییس جمهوری آذربایجان، نشان داد که باکو و این اتحادیه در موضوع امضای توافقنامه جدید همکاری همچنان ناکام هستند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، مدت  اعتبار توافقنامه همکاری پیشین جمهوری آذربایجان و اتحادیه اروپا که در سال 1996 امضا و در سال 1999 میلادی به اجرا  گذاشته شده بود ، در سال 2016 به پایان رسیده و دو طرف چند سال است که برای امضا توافقنامه جامع همکاری جدیدی تلاش می‌کنند که تاکنون در این راه ناموفق بوده‌اند.

علی اف طی سخنانی در این اجلاس آنلاین با اشاره به این‌که مذاکرات برای امضای توافقنامه جدید همکاری جمهوری آذربایجان و اتحادیه اروپا در مرحله نهایی قرار دارد، افزود: تا به حال 90 درصد از پیش‌نویس سند همکاری مورد توافق طرفین قرار گرفته است.

این در حالی است که «فیل خوگان» کمیسر امور بازرگانی اتحادیه اروپا در ماه فوریه سال 2020 در دیدار با «المار محمدیاراف» وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان خواست تا مذاکرات برای امضای توافقنامه جدید همکاری در نیمه اول سال جاری میلادی به پایان برسد، تا این سند در اجلاس ماه ژوئن سران کشورهای فعال در برنامه مشارکت شرق اروپا نهایی شود، ولی این مهم تاکنون تحقق نیافته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا